Watch On Watch AB

Tänk på Hjärtebarnen på Alla hjärtans dag

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 14:46 CET

Tänk på Hjärtebarnen på Alla hjärtans dag

Tänk på Hjärtebarnen på Alla hjärtans dag, köp en klocka till någon du tycker om samtidigt som du hjälper barn som fötts med hjärtfel.

När du köper en av de populära plastklockorna från Watch On Watch till och med den 14 februari 2010 så går 75 kr till Hjärtebarnsfonden. Klockan kostar 489 kr (inklusive frakt) och kan köpas på www.watchonwatch.com.

Om Hjärtebarnsförbundet och Hjärtebarndsfonden

Hjärtebarnsfonden förvaltas av Hjärtebarnsförbundet som arbetar för att barn, unga och vuxna födda med hjärtfel får bästa möjliga behandling. Läs mer på www.hjartebarn.org.

Hjärtebarnsfonden stödjer drabbade familjer och aktiviteter till ett rikare liv för hjärtbarnen. Fonden verkar också för att forskningen långsiktigt ska följa upp hur det går för barnen medicinskt, fysiskt och socialt. Alla Hjärtebarns dag den 14 februari, är en dag som uppmärksammar barn födda med hjärtfel. Din gåva till Hjärtebarnsfonden Pg 900587-7 betyder att vi kan erbjuda fortsatt stöd och meningsfull verksamhet. Läs mer på www.hjartebarnsfonden.org.

Om Watch on Watch AB

Företaget erbjuder kvalitetsklockor på upp till 30 procent lägre priser än i butik. Watch On Watch erbjuder marknadens lägsta priser genom att köpa produkterna från flera olika leverantörer. Klockorna levereras via bud eller postens värdepaket och är fullt försäkrade fram till leverans. Till samtliga klockor medföljer tillverkarnas garanti, retur- och ångerrätt enligt distansköpslagen.

Watch On Watch AB har som första och hittills enda Internetbutik även blivit invalda som medlemmar i Branschorganisationen ”Smycken & Klockor” som är ett helägt dotterbolag till Sveriges Juvelerare- och Guldsmedsförbund AB. För att godkännas som medlem i organisationen krävs att företaget uppfyller de krav som organisationen ställer, bland annat genom ”god köpmannased, soliditet och allmän vandel”.

– Vi erbjuder ett stort utbud av klockor, med exakt samma villkor som om de köpts i butik, men till ett avsevärt lägre pris. Vi är övertygade om att det positiva gensvaret vi har fått från våra kunder bara är början på en trend där konsumenterna väljer bekvämligheten att handla via Internet samt lägre priser även för kvalitetsprodukter, säger Peder Gyllenberg, VD.

För mer information om Watch On Watch vänligen besök www.watchonwatch.se

För information om branschorganisationen ”Smycken & Klockor”, vänligen besök www.smyckenochklockor.se.

Peder Gyllenberg, VD

E-post: peder.gyllenberg at watchonwatch.com