Claimony

Tänk som en get - skänk en get!

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2015 05:32 CET

Den svenska IT-startupen Claimony uppmanar nu sina medlemmar att skjuta, spränga och ta över världen för att kunna ge bort getter till familjer i behov.

”Det här är en av flera insamlingar för välgörenhet som våra medlemmar kan spela för. Vi vill med den här kampanjen påvisa att gaming inte är ett slöseri med tid, utan att det likt mycket annat kan bidra till att förbättra samhället.” – säger Björn Torstensson, VD på Claimony.

Initiativet bygger på att Claimony vill skapa en möjlighet bland gamers att kunna ge något tillbaka på ett vis som är anpassat efter dem själva under uppmaningen ”Game for Change”.

Det ger användarna en möjlighet att visa att den tid de spenderar i spelen inte är, som vissa ser det, bortkastad utan kan skapa möjligheter åt andra.

Grundtanken som hela Claimony bygger på är ”Rewarding Gaming”. Konkret innebär det att Claimony erbjuder gamers ett community där deras prestationer i olika spel omvandlas till poäng vilka kan bytas in mot verkliga belöningar. Claimony vill helt enkelt belöna duktiga gamers. Samtidigt har spelarna mer än gärna använt sina poäng till välgörande ändamål så som att skänka pengar till Barncancerfonden eller Röda Korset.

“Det är förvånansvärt vilken uppskattning denna möjlighet har rönt inom communityn. Spelare i alla åldrar avstår mer än gärna personlig vinning och använder sina poäng för att istället hjälpa andra. Det är väldigt uppmuntrande!” – säger Björn.

För att ge medlemmarna en extra morot kommer det delas ut extra poäng i spelet ”Goat Simulator”, utvecklat av svenska Coffee Stain studios, där de får prova på att vara en get.

”För oss på Claimony är det viktig att visa gaming communityn ur ett ljust, roligt och givmilt perspektiv och uppmuntra alla till att göra göra något bra med den tiden vi spelar!” – säger Zebastian Victorin medgrundare till Claimony

För mer information och högupplöst bilder kontakta:

Björn Torstensson, VD, bjorn@claimony.com, 072-7249341

Olle Dahlqvist, PR-Assistent, olle@claimony.com, 070-6008070

Vill ni prova på tjänsten? Använd då den här länken för att slippa stå i betakö: http://www.claimony.com/signup-beta/?r=4a71982c

Claimony grundades 2014 av 7 entreprenörer med intresse av gaming, marknadsföring och social media. Målet är att hitta innovativa sätt att integrera onlinespel med marknadsföring och hjälpa till att bryta ner stereotypa föreställningar om gaming och gamers. Claimony är baserat i Stockholm. Claimomy lanserar sin community som beta för ett begränsat antal användare den 1 december 2014.