Tailor Events Live Sports AB

Tailor Events förlänger avtal med Djurgården Fotboll

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 16:42 CET

Tailor Events blev förra året ny officiell partner till Djurgården Fotboll, och erbjuder nu paketresor till Djurgårdens träningsläger.

Förra året blev lyckat, och i år blir det favorit i repris. Gran Canaria är avklarat, och Turkiet står på tur!

- Det fungerade jättebra i fjol, konstaterar Djurgårdens sportchef Bosse Andersson.

Djurgården Fotboll skrev förra året ett avtal med Tailor Events, som ny officiell partner. Och företaget blev därmed föreningens exklusiva researrangör, under 2015. I år har avtalet förnyats.

Paketet omfattar allt från träningsläger med A-laget, till nätverksresor för Djurgården Fotbolls Affärsnätverk.

När avtalet skrevs, konstaterade Djurgården Fotbolls dåvarande kommersiella chef Gunnar Gidefeldt:

- Djurgården Fotboll har sedan tidigare, en lång relation med Tailor Events. Och vi är därför extra stolta, nöjda och glada över att ha hittat fram till ett partnerskapsavtal. Samarbetet gynnar båda parterna. Då våra behov inom föreningen, kring resor och arrangemang, och Tailor Events kunskap och professionalism inom event- och resebranschen, är en perfekt kombination.

Djurgårdens sportchef Bosse Andersson, berättar att allt gått som på räls både i fjol och i år:

- Det funkade väldigt bra i fjol. Boendet har varit jättebra. Vi hade många nya spelare, som behövde lära känna varandra inför säsongen, och gnugga lite teknik. Samtidigt som det är väldigt kallt i Sverige så här års. Därför kör vi samma upplägg, i år igen. Vi har i år redan varit i Las Palmas, där vi mötte Shanghai, ett topplag i kinesiska ligan.

Shanghai SIPG är för övrigt Sven-Göran Erikssons och Tobias Hyséns klubb.

- Nu ser vi fram emot det kommande träningslägret i Turkiet, och två riktigt bra motståndare, i Steaua Bucharest och Odense, säger Bosse Andersson.

Mimi Nordling, VD på Tailor Events:

- Vi är mycket glada för möjligheten att få samarbeta så nära Djurgården Fotboll, då vi alltid har haft ett Djurgårdshjärta.

Mimi Nordling, Tailor Events, mimi@tailorevents.se, 070-750 74 28

Daniel Malmgren, försäljningsavdelningen DIF, daniel.malmgren@dif.se 072-554 64 80