Tailorcut

Tailorcut.com - först i Sverige med en webbshop baserad på helt ny 3D teknik

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 17:17 CET

Skjortmakarna byter namn till Tailorcut och lanserar en helt ny webbshop med en unik köpupplevelse som låter kunden skapa den perfekta skjortan utifrån en roterande 3D mannekäng. Tailorcut.com blir Sveriges första webbshop baserad på den nya WebGL-tekniken vilken möjliggör 3D grafik direkt i webbläsaren. Med hjälp av ledande webbdesigners har en lättnavigerad sajt skapats där kunden till fullo kan utnyttja sin kreativitet och skapa unika skjortor efter eget tycke och smak.

Tailorcut har tillsammans med Goo Technologies skapat denna 3D-sajt som låter kunden skapa sin egen version av den perfekta skjortan. Sajten ger kunden chansen att vara kreativ och ger tillfälle att uttrycka sig på en helt annan nivå jämfört med andra skjortmärken. Det finns också möjlighet att enkelt dela med sig av sin skjortdesign via sociala medier som Facebook, Pinterrest och Google+. Skjortan sys upp efter en personlig måttprofil men för en enklare köpupplevelse går det också att beställa skjortan i en standardstorlek. Möjligheten att kunna föreställa sig och se skjortan i en färdig modell innan den når skrädderiet ökar det personliga värdet och stärker köpupplevelsen.

Tailorcuts mål är att tillhandahålla den bästa skjortupplevelen, från köp till användande. Lanseringen av nya tailorcut.com är en viktig del i detta. Sajten bidrar till en snabb och enkel köpprocess som gör det roligare, mer kreativt och mer socialt att handla skjortor.

Om Tailorcut:

Tailorcut har sedan starten 2003 sålt högkvalitativa skjortor på nätet. Tailorcuts vision är att tillhandahålla den bästa skjortupplevelsen. Tailorcut säljer såväl konfektionsskjortor som skräddarsydda skjortor samt accessoarer som manschettknappar, slipsar, näsdukar och kraglattor. Tailorcut.com är ett affärsområde inom TCB Group AB (org 556693-6273) med säte på Kommendörsgatan 30 i Stockholm.

För mer info kontakta:

Hans Edlund, hans@tailorcut.com, 0708-632116