Guava Sverige

Tailorstore satsar på Facebook med hjälp av Guava

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 12:06 CEST

E-handelsföretaget Tailorstore stärker sin digitala marknadsföringsstrategi och gör en storsatsning på sociala medier. Tailorstore har sedan 2005 samarbetat med den internationella internetmarknadsföringsbyrån Guava gällande sökmarknadsföring för att öka sin synlighet på internet och sökmotorerna. Nu har parternas samarbete utökats då Tailorstore valt att ta hjälp av Guava för att marknadsföra sig via sociala medier i syfte att öka sin försäljning och varumärkeskännedom.

Tailorstore grundades 2003 och erbjuder måttbeställda kläder och accessoarer via e-handel där deras kunder själva får designa och forma kläderna utefter sina önskemål. Tailorstore erbjuder ett brett utbud av skräddarsydda skjortor, pikétröjor och chinos.  Företaget är verksamt i Norden, Europa och stora delar av världen och utsågs i november 2006 till ”bästa e-handelsföretag i Skandinavien 2006" under SIME, Scandinavian Interactive Media Event.

Samarbetet mellan Tailorstore och Guava har tidigare gällt sökmotoroptimering och sökmarknadsföring i form av sponsrade länkar på åtta europeiska marknader. Tailorstore har nu valt att utöka detta samarbete och göra en storsatsning på sociala medier med fokus på Facebook.

"Guava har under flera år varit en av våra viktigaste partner inom SEM och SEO.  Med deras starka kompetens även inom sociala medier har vi nu höga förväntningar inför vår kommande kampanj på Facebook.", säger Jan Höjman, VD på Tailorstore.

”Vi är väldigt stolta att öppna upp ytterligare en kanal för Tailorstore att tjäna pengar genom. Vi kommer hjälpa Tailorstore i ett första steg med ren performance på Facebook på Svenska marknaden. Tailorstore är ett bolag som alltid ligger i framkant när det kommer till digital marknadsföring och det skall bli väldigt intressant att utvärdera resultat”, avslutar Per Alm, Försäljningschef på Guava.

Guava är en internationell internetmarknadsföringsbyrå som levererar helhetslösningar inom digital marknadsföring. Guava har lång erfarenhet och stor expertis inom sökmotoroptimering, marknadsföring i sociala medier, sponsrade länkar samt effektmätning och uppföljning på investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics. Guava Sweden AB är ett av fyra företag i Sverige som är certifierade inom Google Analytics.

Samarbetet med Netbooster gör Guava till ett av de största företagen inom branschen, med totalt 450 anställda på Nordisk, Europeisk och Internationell nivå. Exempel på kunder är Toyota , SCA, Black & Decker, Jysk, Nokia, E-on, Nestlé och American Express.