Universal Music Sweden

Takida släpper nytt album 12 mars 2014.

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 10:30 CET

Sen Takida avslutade sin akustisk vårturné - "The Boxroom Tour", våren 2013, har bandet spenderat mesta delen av sin tid i studion. Delar av resultatet får vi höra den 7 januari när den nya singeln ”One Lie” släpps. Den 12 mars kan fansen ser fram emot fullängdaren ”All Turns Red”.

Takida har genom åren varit ett hårt turnérande band och har gått från utsålda konserthus till utsålda ishallar. Ångebandet fick sitt stora genombrott 2007 med tracksettan ”Curly Sue”,
och har sedan dess radat upp hits som ”Handlake Village”, ”The Things We Owe”, ”Never Alone Always Alone”, ”Haven Stay”, ”Swallow (Until You’re Gone)” och multiplatina singeln ”You Learn”.
De är ett av de mest spelade rockbanden i den svenska etern med över 100 miljoner streams på streamingtjänster samt flertalet dubbel och platina-säljande singlar och album.

Under 2012 gjorde bandet succé med turnén ”The Burning Heart Tour” som blev utsåld på förhand och i slutet av året släpptes samlingsplattan ”A Lesson Learned (The Best of Takida)” tillsammans nyskrivna låten ”Swallow (Until You’re Gone)”.

Singeln "One Lie" släpps den 7 januari, 2014
Albumet "All Turns Red" släpps den 12 mars, 2014