SoftRack AB

Takräcket Otium Softrack lanseras nu i Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2016 12:59 CEST

Otium SoftRack är ett portabelt, universellt takräcke som passar de flesta bilmodeller på marknaden. Det väger bara 1,8 kg och förvaras i en väska som kan förvaras i bagageluckan eller hängas över axeln. Det tar mindre än två minuter att få på plats och klarar att frakta gods på upp till 75 kg.

Produkten togs ursprungligen fram i USA där den har funnits på marknaden i några år och rönt stor succé både försäljningsmässigt och i tidningarna.

Flexibiliteten är stor och användningsområdena många. Tack vare att takräcket passar de flesta bilmodeller så är den utmärkt för de som har fler bilar eller brukar använda lånade eller hyrda bilar. Otium SoftRack kan enkelt förvaras i bagageluckan vilket gör att man aldrig behöver planera för när takräcket ska användas.

För företagsmarknaden skulle den kunna användas för utlåning av biluthyrningsföretag, byggvaruhus, skiduthyrare m.m. eller finnas i taxibilar för kunder som är i behov att få med sig långt bagage.

Specifikationer

OTIUM SoftRack™ tillverkas i vattentät PVC 600D canvasduk. Klossarna är gjorda i EPP-skum som är extremt slitstarkt. Ovan- och undersidorna har ett skyddslager av RubberTek™-gummi för att förhindra att takräcket glider eller repar biltaket. Spännremmarna är vattensäkrade och håller samma kvalitet som bilbälten. I paketet ingår två takräckeklossar där vardera kloss har nio st förstärkta säkerhetsöglor där man fäster godset.

Det rekommenderade priset är 1795 kr inkl. moms

Mer information: www.takracken.se

SoftRack AB är den skandinaviska generalagenten för Otium SoftRack takräcken. Otium SoftRack är framtagen i USA och har rönt stora framgångar och genererat åtskilliga positiva recensioner i tidningar såsom Men’s Journal, Gearjunkie, Uncrate, Touch of modern, The Grommet, Dude I want that.

Presskontakt:
Andreas Magnusson, 070-222 41 30