Farhang

Talanginventering pågår inför Kista Världsmusikfestival

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2010 23:25 CEST

Inför Kista världsmusikfestivals tioårsjubileum inventerar Föreningen Farhang lokala talanger i Kista och Järva med omnejd. Ett av världsmusikfestivalens syften är att kasta ljus över Kista som en smältdegel av kulturer, religioner, språk och nationaliteter och då vill vi ha så många lokala artister som möjligt med på scen.

Sedan i somras kan man registrera sig på sig själv, sin grupp och sin talang. Under september och oktober finns representanter från festivalen även på plats i Kista Galleria samt på dansskolan Stepz för att träffa de som är intresserade av att uppträda.

Utvalda talanger kommer därefter att bjudas in till festivalen och få möjlighet att uppträda i Kista Galleria samt på Kistamässan i samband med en större konsert under festivalveckan i november.

Kista Världsmusikfestival pågår 23-28 november 2010. Årets utländska gästartister är De dansande dervisherna (Turkiet) och Kiosk (Iran/Kanada) och flertalet konserter är inplanerade i Kista Galleria, på Kistamässan samt Kulturhuset i Stockholm. Mer information om festivalen och datum för talanginventeringen finns på www.kistaworldmusic.com och samt www.talanginventering.se.

Farhang föreningen är en politiskt och religiöst obunden ideell förening som verkar för att bygga broar mellan människor med olika kulturella bakgrund. Föreningen organiserar konstnärer, författare, musiker och de almänt intresserade av frågor kring kultur, identitet och kreativitet i en värld präglad av diaspora, globalisering och kulturell mångfald.