Talarforum AB

Talarforum i unikt samarbete med Stockholms universitet

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 13:43 CET

Kompetensföretaget Talarforum har ingått ett samarbetsavtal med Stockholms universitets bolag – SUCCESS, för att sälja deras uppdragsutbildningar. Avtalet betyder att Talarforum kan erbjuda företag och organisationer en ingång till hela Stockholms Universitets spetskompetens och tillhandahålla akademiska utbildningslösningar som ger högskolepoäng.

- Det här är ett helt unikt samarbete mellan näringslivet och högskolesektorn och ger oss en fantastisk möjlighet att erbjuda ett mervärde till våra kunder. Vi har under en längre tid sett en ökande efterfrågan från våra kunder av utbildningar med kvalificerat och kundunikt innehåll. Genom vårt samarbete med SUCCESS kan vi erbjuda företag skräddarsydda utbildningar som baseras på aktuell forskning som passar just deras behov, säger Pär Lager, VD på Talarforum.

- Talarforum är marknadsledande och har upparbetade kundrelationer samt en bra inblick i vad företag och organisationer efterfrågar för kompetens. Det här är ett samarbete som stärker vår verksamhet och ger oss möjlighet att göra fler affärer som gynnar Sveriges konkurrenskraft, säger Karina Uddén, VD SUCCESS.

Stockholms universitet har bland annat spetskompetens inom humaniora, juridik, naturvetenskap och samhällsvetenskap. Några exempel på specifika utbildningar är:

* Livs- och karriärcoaching
* Affärsskola
* IT-säkerhet
* Projektledning
* Presentationsteknik
* Organisation och grupprocesser
* Förhandlingskunskap
* Hälsobokslut
* Biomedicin
* Farmakologi

För mer information kontakta:
Pär Lager
VD, Talarforum AB
par.lager@talarforum.se

Talarforum har Europas största kompetensnätverk med över 7 000 talare, utbildare, rådgivare, underhållare och inspiratörer. Vi matchar extern kompetens till möten och utbildningar som bidrar till att stärka våra kunders attraktions- och konkurrenskraft.

Talarforum grundades 1995 och ingår tillsammans med dotterbolagen Speakersforum Finland, Talerforum Norge och Competenceforum Estland i koncernen TF Group. Inom gruppen finns även företaget Eventforum. I Sverige har Talarforum kontor i Stockholm och Kristianstad. Koncernen omsätter 100 miljoner kronor och har drygt 60 anställda.