Tales & Dice AB

Tales & Dice banbrytande barnbok släpps för Android

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2013 18:13 CEST

Den Malmöbaserade indiestudion Tales & Dice barnboksapp Hanna & Henri blev som en av de första apparna någonsin utvalda som Featured App i de nyskapade barnkategorierna på iOS App Store. Ett par tusen nedladdningar senare tar nu företaget nästa steg och släpper sin barnbok även för Android.

Grundaren Fredrik Sjölin förklarar:

”Många föräldrar har frågat oss om de kommer att kunna ladda ner Hanna & Henri till sina Androidenheter. Flera recensenter har påtalat att det behövs fler barnboksliknande appar och i väntan på att vi ska bli klara med vår uppföljare så ser vi till att även Androidanvändande barn kan ta del av Hanna & Henris värld.”

Företagets marknadsförare David Norrman fyller i:

”Att marknaden är stor tvivlar vi inte på. Användarbasen på Android är enorm så potentialen finns där. Den stora utmaningen blir att synliggöra Hanna & Henri för målgruppen.”

För den som tror att även deras barn kommer tycka om Hanna & Henri finns appen redan nu tillgänglig på Google Play, både som begränsad gratisversion och fullversion.

Fakta om Tales & Dice AB

Tales & Dice AB startades 2012 av Fredrik Sjölin (VD, programmerare, författare, ljudtekniker), Christer Degerman (illustratör, konceptgrafiker) och Alfonso Allende (webbdesigner). Företagets inriktning är att skapa appar och spel för multiplattform. Företagets första satsning är en serie interaktiva barnböcker.

Tales & Dice tror på att skapa högkvalitativa produkter, både för barn och vuxna. Vi har influerats av författare och illustratörer från vår barndom och har utifrån dem skapat vårt eget visuella bildspråk som avspeglar sig i våra produkter.