Healthcare Media Sweden AB

Tandläkare.se ställer ut på Swedental

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2013 11:41 CET

I år är det premiär för Tandläkare.se att ställa ut på dentalmässan Swedental. Tjänsten, som nyligen har lanserats, kommer att visas upp och tandläkare kan aktivera sina praktiker direkt på plats.

Sveriges nya och enda renodlade söktjänst för tandvård, Tandläkare.se, kommer att ställa ut och visa upp sin tjänst på dentalmässan Swedental 2013 den 14-16 november i Stockholm.

Dentalmässan Swedental är Nordens viktigaste fackmässa i dentalbranschen. Där möts alla som vill uppdatera sig om nyheter, forskning och utveckling. Det senaste året har det hänt mycket inom branschen där söktjänsten Tandläkare.se är en uppstickare som ger tandläkarpraktikerna flera fördelar på marknaden.

–  Med vår tjänst syns din tandläkarpraktik bättre och det blir enklare för nya kunder att hitta dig. Du får en bättre ranking på Google och om du inte har en hemsida får du det genom oss. Dessutom kan tandläkarpraktikerna bli bokningsbara på tjänsten. Den som vill ha fler patienter kan redan idag börja fylla tomma stolar, säger Daniel Carlman, en av grundarna av Tandläkare.se

Vad hoppas ni få ut av mässan?

–  Vi vill framförallt träffa tandläkare på mässan för att få feedback på vår tjänst. Det är oerhört viktigt att vi lyssnar på våra kunder och förstår deras behov och önskemål.

Tandläkare.se, som lanserades i höstas, är en söktjänst som samlar Sveriges alla tandläkare, tandhygienister och tandläkarpraktiker. För att veta mer om tjänsten eller ta reda på vad du kan få för fördelar av den så är du välkommen förbi monter A11-11. Där kan även du som verksam inom branschen aktivera din/er praktik på plats.

Tandläkare.se är en söktjänst från Healthcare Media Sweden AB. Tjänsten är den första nischade för tandvård. Där kan du hitta den tandläkare som passar dig bäst genom att leta på kartan eller använda sökfunktionen. Genom specifika nischade sökningar som exempelvis akut tandvård Stockholm eller tandställning Göteborg får du ett bättre och tydligare sökresultat.

Healthcare Media startade år 2011 och har målet inställt på att bygga kommersiella nischade sök- och informationstjänster som förenklar vardagen för privatpersoner. Söktjänsterna som Healthcare Media utvecklar är enkla, snabba och träffsäkra. Målbilden är att släppa ett 20-tal nischade söktjänster under 2013/2014.

Healthcare Media förvaltar även Sveriges största portfölj av domäner inom sjukvård och hälsa. Nuvarande mediaportfölj består att ca 300 webbplatser, bland annat Cancer.se, Stress.se och Svinkoppor.se