Tanganyika Oil Company Ltd

TANGANYIKA OIL PUBLICERAR BOKSLUTSKOMMUNIKÉ ONSDAGEN DEN 28 FEBRUARI 2007

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 16:16 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=44888

TANGANYIKA OIL COMPANY LIMITED: TANGANYIKA OIL PUBLICERAR BOKSLUTSKOMMUNIKÉ ONSDAGEN DEN 28 FEBRUARI 2007

En telefonkonferens kommer att anordnas klockan 17:00 Central European Time (CET) den 28 februari 2007.

CALGARY, KANADA - Tanganyika Oil Company Ltd. ("Tanganyika Oil" eller "Bolaget") (TYK - TSX Venture, TYKS - Stockholmsbörsen) kan härmed meddela att den icke-reviderade rapporten för det fjärde kvartalet samt bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2006 kommer att publiceras före börsöppning den 28 februari 2007.

Bolaget anordnar en telefonkonferens med en interaktiv presentation klockan 17:00 CET den 28 februari. Konferensen kommer att ledas av Gary S. Guidry, Tanganyika Oils koncernchef och verkställande direktör. Arlene Weatherdon, CFO, kommer att finnas tillgänglig för att kommentera bokslutskommunikén.

Vänligen ring upp något av nedanstående nummer 5 minuter innan konferensen börjar (en operatör kommer att finnas tillgänglig).

Telefonnummer för konferenssamtal (Europa): +46 (0)8 5352 6408 Telefonnummer för konferenssamtal (Nordamerika): +1 718 354 1388

För att följa den interaktiva presentation, vänligen logga in på nedanstående direktlänk: https://www.livemeeting.com/cc/premconfeurope/join?id=4297038&role=attend&pw=tan63

Eller besök www.euvisioncast.com och logga in med följande uppgifter: Meeting ID: 4297038 Meeting Password: tan63

Företagspresentationen kommer att finns tillgänglig i PDF-format för nedladdning från Tanganyika Oils hemsida www.tanganyikaoil.com från kl. 15:30 CET den 28 februari 2007.

En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig cirka en timme efter att konferensen avslutats till och med midnatt den 7 mars 2007.

I Europa nås inspelningen på telefonnummer: +46-(0)8-587 694 41 och i Nordamerika på telefonnummer: +1-718-354 11 12. Var vänlig ange kod: 4297038# för att få tillgång till inspelningen. Tanganyika Oil Company Ltd. är ett kanadensiskt olje- och gasbolag med produktions och prospekteringstillgångar I Egypten och Syrien. Bolagets aktier handlas på TSX Venture Exchange medan de svenska depåbevisen handlas på Stockholmsbörsen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gary Guidry - Koncernchef och verkställande direktör
Tel: +1-(403) 716-4051