Tanganyika Oil Company Ltd

TANGANYIKA OIL PUBLICERAR RAPPORT FÖR ANDRA KVARTALET OCH DE FÖRSTA SEX MÅNADERNA TISDAGEN DEN 14 AUGUSTI 2007

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2007 15:32 CEST

En telefonkonferens kommer att anordnas klockan 18:00 Central European Time (CET) den 14 augusti 2007.

CALGARY, KANADA - Tanganyika Oil Company Ltd. ("Tanganyika Oil" eller "Bolaget") (TYK - TSX Venture, TYKS - OMX Nordic Exchange) kan härmed meddela att rapporten för det andra kvartalet och de första sex månaderna månaderna av räkenskapsåret 2007 kommer att publiceras runt 08:30 CET den 14 augusti 2007.

Bolaget anordnar en telefonkonferens med en interaktiv presentation klockan 18:00 CET den 14 augusti. Konferensen kommer att ledas av Gary S. Guidry, Tanganyika Oils koncernchef och verkställande direktör. Ian Gibbs, CFO, kommer att finnas tillgänglig för att kommentera kvartalsrapporten.

Vänligen ring upp något av nedanstående nummer 5 minuter innan konferensen börjar (en operatör kommer att finnas tillgänglig).

Telefonnummer för konferenssamtal (Europa): +46(0)8 5352 6407 Telefonnummer för konferenssamtal (Nordamerika): +1718 354 1389

För att följa den interaktiva presentation, vänligen logga in på nedanstående direktlänk:

Eller besök www.euvisioncast.com och logga in med följande uppgifter: Meeting ID: 4319860
Meeting Password: tanganyika

Företagspresentationen kommer att finns tillgänglig i PDF-format för nedladdning från Tanganyika Oils hemsida www.tanganyikaoil.com från cirka kl.15:30 CET den 14 augusti 2007.

En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig cirka en timme efter att konferensen avslutats till och med midnatt den 21 augusti 2007.

I Europa nås inspelningen på telefonnummer: +46-(0)8-587 694 41 och i Nordamerika på telefonnummer: +1-718-354 11 12. Var vänlig ange kod: 4319860# för att få tillgång till inspelningen.

Tanganyika Oil Company Ltd. är ett kanadensiskt olje- och gasbolag med produktions och prospekteringstillgångar I Egypten och Syrien. Bolagets aktier handlas på TSX Venture Exchange medan de svenska depåbevisen handlas på OMX Nordic Exchange.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gary Guidry - Koncernchef och verkställande direktörTel: +1-(403) 716-4051Fax: +1-(403) 261-1007E-mail: gary.guidry@tykoil.com

Ian Gibbs - Chief Financial OfficerTel: +1-(604) 689-7842Fax: +1-(604) 689-4250E-mail: ian.gibbs@tykoil.com

Sophia Shane - Corporate Development Robert Eriksson - Investor Relations, Europe
Tel: +1-(604) 689-7842 Tel: +46-701-112615
Fax: +1-(604) 689-4250 Fax : +46-8-54501554