Lemontree Enterprise Solutions AB

Tanums kommun väljer Lemontree som leverantör av W3D3

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 08:58 CET

Tanums kommun blev ytterligare en kommun som valde Lemontree för att öka tillgängligheten och förbättra servicen till kommunens medborgare.

Stockholm 7 februari 2011 – Tanums kommun valde det svenska IT-företaget Lemontree för att migrera från det gamla diariesystemet Alp IM och implementera den moderna plattformen FormPipe W3D3, som Tanums kommun valt som framtida dokument- och ärendehanteringssystem.

Tanums kommuns medborgare får efter migreringen snabbare handläggning av sina ärenden, servicen och tillgängligheten ökar när manuella arbetssteg tas bort och handläggningstider reduceras. När migreringen är genomförd och det nya systemet driftsätts står kommunen även väl rustade inför den kommande lanseringen av e-tjänster.

Valet av Lemontree som leverantör grundas på ett flertal olika saker, bland annat tryggheten i att ha en leverantör med erfarenhet från likande projekt, men även för att Lemontrees lösning erbjuder färdiga processer och integrationer mot ett flertal standardsystem.

Det nya dokument- och ärendehanteringssystemet ger Tanums kommun ökade samverkanseffekter, bland annat genom integration mot såväl fastighetssystem och miljö- och hälsoskyddsförvaltningssystem. För att komplettera den nya plattformen passar kommunen på att installera W3D3 SearchPort (en kraftful sökmodul till W3D3).

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.