Smelink

Tar över som operativ chef på Smelink - Intervju med Niklas Nilsson

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2015 14:42 CET

Efter drygt sju år på Smelink har Niklas Nilsson lång erfarenhet av att få team att leverera starka resultat. Niklas har tidigare varit både utvecklingschef och ledningsmedlem och han ser nu fram emot nya utmaningar i och med sin nya tjänst på Smelink.

1. Vad innebär din nya roll som operativ chef?
Det kommer att bli en utmaning men samtidigt har jag en väldigt spännande tid framför mig - att leda det dagliga arbetet med mer insyn i flera avdelningar.

2. Hur ser du på Smelink som arbetsgivare och hur upplever du karriärmöjligheterna inom företaget?
Mycket bra, jag har trivts sedan min första dag på Smelink med bra kollegor och trevlig stämning. Karriärmöjligheterna är väldigt bra om man visar framfötterna och resultat. Jag själv började på vårt kundcenter och avancerade till utvecklingschef och nu operativ chef.

3. Vad är din första åtgärd som operativ chef på Smelink?
Jag kommer att gå igenom arbetet i alla avdelningar och bl.a. försöka få svar på vad kan vi göra bättre, hur vi ytterliggare kan förbättra våra tjänster och på det som efterfrågas av våra kunder.

Bilder och annan information: http://www.smelink.se/pressrum.html

Smelink är en av Sveriges största webbyråer

Sedan 1997 har vi på Smelink levererat hemsidor och e-handelslösningar till Sveriges företag. Idag har vi över 5000 kunder.

Så här började det
Vi startade i Jönköping i slutet på 90-talet och det gör oss till en av de äldsta webbyråerna i Sverige. Idag håller vi till i Växjö. Syftet var från början att utbilda små och medelstora svenska företag om nyttan av att marknadsföra sig på Internet. Idag är det ännu viktigare att synas på nätet för att bli framgångsrik.

Service, trygghet, långsiktighet
Du kan vara lugn. Förutom våra rådgivare som ger dig service när du behöver så har vi också mycket god driftsäkerhet och säker hosting. Vi strävar efter att bli en långsiktig samarbetspartner och att våra kunders webblösningar växer och utvecklas i takt med företaget.