Tatchit AB

Tatchit sponsar One More Smile

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2013 14:41 CEST

One More Smile grundades 2010 och arbetar mot utanförskap. Dess idé går ut på att erbjuda produkter och sponsrings-möjligheter där hela förtjänsten går till barnhemsbarn i utvecklingsländer.

Krister Mossberg som är delgrundare av social media-byrån Tatchit är även grundare av One More Smile. Idéen kom till Krister under hans alla besök till Mozambique.

–  Jag tänkte att genom mina erfarenheter och nätverk och när jag tjänar pengar kan hjälpa andra. Det lilla man ger kan göra oerhört mycket. Hur man än vrider och vänder på det hela börjar det alltid med barnen. Ger man dem en bra grogrund hoppas jag att världen bli bättre, säger Krister Mossberg

Anledningen till att Tatchit stödjer One More Smile är för att genom att arbeta med IT och digitala kanaler kan man sänka många kostnader kring välgörenhetsarbete. Tatchit sponsrar med kunskap och teknologi som ett sätt att hjälpa barnen och One More Smile.

Grundidéen med designen berättar Krister är att namnet och hemsidan ska ge en positiv bild, värden och affirmationer som ska stjälpa över på de sponsrande varumärken. Inkomsterna kommer från försäljning som sker genom företag, skolklasser, föreningar.

Hope är ett projekt i Zambia som One More Smile var inblandade i 2011. Där gav de skor, kläder och skoluniform som lokalproducerades för att samtidigt stödja den lokala näringen med arbetstillfällen.

ONE MORE SMILE FOUNDATION biståndsprogram

- Vi arbetar för barn i utvecklingsländer
- Vi levererar kläder, skor och skoluniformer efter behov och lokala förhållanden
- Vi producerar artiklarna till barnen lokalt för att skapa arbetstillfällen
- Vi ger direkt till barnen utan mellanhänder
- Vi levererar 2 gånger per år
- Du som bidragit får kvittens när vi har levererat

We inspire and envolve social communication
Tatchit is a creative and social digital agency! We help companies and organizationsto take full control of their presence in social media and their digital communication.

Tatchit stands on three different legs: Strategy, Production and Execution. Thesethree legs, togheter with our unique softwares, are linked together to carry up thewholeness.We help you with a solid strategy. It might be for your entire digital communication,or a specific campaign.

Tatchit was founded by Christian Ronnerstam and Krister Mossberg in 2010. Witha common vision about social media and an ambition to develop new possibilitieswithin these channels, the thought about starting a social web agency was born.

To make this happen, they put together a team of people they like and who aregreat at what they do. Two important key factors in order to create a successfulcompany. And they made it! In a short period of time Tatchit has grown into whatwe are today.. As of today Tatchit have offices in Stockholm, Milan and Athens.

Krister Mossberg CEOCo-Founder of hitta.se, founder campadre.com, gajdo.se, 24sportshop.se, onemoresmile.se