Todos Data System AB

Tatra banka beställer ytterligare 150 000 säkerhetsdosor från Todos AB

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2009 11:11 CEST

GÖTEBORG OCH BRATISLAVA, SLOVAKIEN - 7 JULI 2009 - Tatra banka har precis lagt en order på ytterligare 150 000 kortläsare från Todos.

Ordern är fördelad på produkterna Todos A200 och Todos Signature och följer en tidigare beställning på 200 000 enheter för autentisering av internetbankkunder.

Tatra är Slovakiens första privata bank och denna order överensstämmer med dess goda renommé som pionjärer. Ett av bankens kärnvärden är t.o.m. "att tänka i nya banor och stödja spännande och innovativa idéer."

Tatra är även den första banken i Slovakien som erbjuder sina online-kunder en avancerad kortläsare. Detta beslut möjliggör att kunderna kan ta steget förbi traditionella engångslösenord, och istället utrusta kunderna med en mer förtroendeingivande och säker lösning. Såväl A200 som Signature erbjuder det senaste inom säker autentiseringsteknologi för internetbanker.

Som en del av Todos standarderbjudande levereras dosorna efter bankens önskemål gällande logotyp, färger, språk och manualer - något som ger ökad kundacceptans.

"Tatras engagemang till innovation lyser igenom tydligt med denna order," säger Ulf Dahlberg, säljchef EMEA på Todos. "Vi är mycket glada att de har investerat i den senaste och mest säkra teknologin."

"Vi vill alltid erbjuda våra online-kunder den högsta möjliga nivån av säkerhet och användarvänlighet", säger Natália Major, vice COO med ansvar för elektroniska distributionskanaler hos Tatra banka. "Todos hjälper oss uppnå denna målsättning."

###

Tatra banka är en av Slovakiens största banker. Banken grundades 1990 som landets första privatbank men startade sina kommersiella operationer redan året därpå. Tatra banka, med 129 kontor och 3 400 anställda, är en del utav Raiffeisen International Bank-Holding AG-gruppen som äger femtontalet banker i Central- och Östeuropa. Besök www.tatrabanka.sk för mer information.

Todos AB
hjälper banker och andra verksamheter att bygga förtroendefyllda och säkra relationer med sina kunder online. Sedan starten 1987 designar, utvecklar, levererar och stödjer Todos säkerhetslösningar för fjärrauktorisering ("remote authentication"). Vi har levererat över 19 miljoner produkter till 100+ finansiella institut i mer än 30 länder. Besök www.todos.se för mer information.

Kontaktperson:
Ulf Dahlberg, säljchef EMEA