Bo Edin Sverige AB

TCL-410 – Väckarklocka som vidarebefordrar brandlarm

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 10:40 CEST

Nu lanseras en ny väckarklocka med tydliga siffror, extra högt larm, vibrator, starkt blixtljus och som vidarebefordrar brandlarm. TCL-410 ersätter SafeWake, som har utgått ur sortimentet.

TCL-410 väckarklocka är idealisk för personer med begränsad syn och hörsel. Larmfunktionerna innefattar; ett extra starkt ljudalarm, vilket kan justeras upp till 95dB; 6 starka blixtlampor som är effektiva även i dagsljus; samt en extern vibrator. Klockan har stora, tydliga siffror på en 7,6 cm hög skärm, och ljusstyrkan på skärmen går att justera i 3 nivåer.

TCL-410 indikerar även brandlarm. Klockan uppfattar ljudsignalerna från rökvarnare i den omedelbara närheten (3 m), och larmar därefter med valfri kombination av larmfunktioner.

Genom radiovågsburen automatisk tidsinställning går klockan alltid rätt, det gäller även sommar-/vintertidsinställning. Klockan har 12- eller 24-timmarsvisning och snooze-funktion. Klockan drivs av nätaggregat (batteri-backup endast för urverket; larmfunktionerna fungerar ej utan nätdrift). USB-uttag finns på baksidan för laddning av mobiltelefon.

TCL-410 ersätter SafeWake, som har utgått ur sortimentet.

Läs nyheten på edin.se

Bo Edin AB -  världsledande innovatör och leverantör av högkvalitativa hörselprodukter