TDC Sverige - En del av Tele2

TDC i storaffär med SSAB

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2008 09:23 CEST

Ståljätten SSAB har tecknat ett treårigt avtal med TDC och lämnar därmed den tidigare leverantören Telia. TDC kommer att ta över den växel som hanterar SSABs totalt cirka 7400 fasta och mobila anknytningar. I uppgörelsen ingår även en uppgradering av växeln under 2008, samt ett serviceavtal som sträcker sig under den tre år långa avtalsperioden. Därutöver kommer TDC att leverera en mängd tilläggs-tjänster som hänvisningssystem och hantering av röstbrevlådor. ”Förutom stabilitet och funktionalitet var möjlighet till ökad kostnadskontroll en sak som var viktig för oss vid val av leverantör. Här har TDC visat prov på stor flexibilitet och tagit fram en kostnadsmodell som passar våra behov, där vi genom ett fast flat rate pris har full kontroll på våra telefonikostnader varje månad. Vi är övertygade om att den kontrollen kommer att spara oss pengar”, säger Lars Johansson, telefoniansvarig inom SSAB. Avtalet uppgår till ett värde av 20 MSEK och löper fram till 2011. ”TDC strävar efter att hitta lösningar anpassade till kundens verksamhet och behov, både när det gäller teknik och ekonomi. Till SSAB har vi tagit fram en kostnadsmodell som kommer att spara pengar åt företaget och aktieägarna, och vi blir alltid glada när vi kan bidra till våra kunders ökade lönsamhet! Dessutom är vi väldigt stolta över att ha ett av Sveriges mest anrika industriföretag i vår kundportfölj.”, säger Lars Glarborg, vice VD på TDC. För mer information kontakta: Vice vd, TDC Lars Glarborg +46 (0)8-5198 10 07 Presstjänst TDC Jessica Sjöberg jessica.sjoberg@tdc.se Tel: +46 (0)8 5631 06 62, +46 (0)701-81 06 62 SSAB Heidi Wendt Heidi.wendt@ssab.com Tel: +46 (0)8 45 45 756, +46 (0)76 117 41 49 TDC TDC är ett kommunikationsföretag som erbjuder integrerade helhetslösningar och outsourcingtjänster inom tal, data och bild till företag och organisationer i Sverige med huvudverksamhet i Norden. Våra lösningar ska bidra till utveck-ling av effektivitet, relationer och affärer för våra kunder. TDC är ett helägt dotterbolag till TDC A/S, ett av Nordens ledande telekommunikationsföretag med en årlig intäkt om cirka 47,5 miljarder DKK (2006). I Sverige är TDC representerade med 29 lokalkontor och drygt 1 000 anställda. www.tdc.se SSAB SSAB är en global tillverkare av stål i nischen höghållfasta och kylda stål, med en ledande position inom marknad och produktivitet. Vi utvecklar lösningar som ökar våra kunders konkurrenskraft. www.ssab.se