Team Olivia

Team Olivia förvärvar Kletten Fjellgård AS

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 10:21 CEST

Team Olivia förvärvar Kletten Fjellgård AS och stärker sitt erbjudande inom ungdomsomsorg i Norge.

Kletten erbjuder barnevernsplaceringar (ungdomshem) för unga pojkar och flickor och är verksamma med tre enheter i Trøndelag, utanför Trondheim. Verksamheten riktar sig främst till ungdomar med komplexa beteendeproblem, ofta knutna till psykiatrin, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller omsorgssvikt i hemmet.

- Vi är mycket nöjda över att nu ingå i Team Olivia. För oss var organisationskultur och kompetens inom barnevernsområdet, tillsammans med möjligheten att driva Kletten vidare under stor självständighet, men med Olivias stöd i ryggen helt avgörande, säger Tor Anders Aune och Wiggo Larsen, daglig leder på Kletten Fjellgård.

- Vi ser att Team Olivia har ett uppskattat och attraktivt erbjudande inom barnevernsområdet. Tillsammans med Kletten får både Team Olivia och Kletten ännu bättre möjligheter till att erbjuda de skräddarsydda insatser som våra verksamheter Solhaugen, Boenheten, OliviaCare och Hugin redan är framstående inom, säger Kjetil Ørbeck, affärsområdeschef Team Olivia Norge.

Team Olivia är en av de största privata aktörerna på marknaden för vård och omsorg i Sverige, Norge och Danmark. Vi erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorg och hemtjänst. Verksamheten bedrivs nära våra kunder under lokala varumärken. Vi finns etablerade på drygt 160 verksamhetsställen och vid årsskiftet 2015 sysselsatte vi drygt 10 000 medarbetare. Genom att växa och samtidigt utveckla kvaliteten i våra tjänster erbjuder vi fler individer möjlighet till ett rikt och utvecklande liv, oavsett funktionsnedsättning eller annan utsatt situation. Läs mer på www.teamolivia.se