Team Tynell

Team Tynell tog en historisk andraplats i Scandinavian Outdoor Games 2013

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2013 23:38 CEST

Långloppsbröderna Daniel och Rikard Tynell tog under eftermiddagen en historisk andraplats i Scandinavian Outdoor Games och multisporttävlingen Flinta & Vestling Invitational, som för första gången arrangerades på Lugnet i Falun. Närmare 70 duo-lag med både nationella och internationella deltagare genomförde tävlingen som bestod av flera olika moment. Deltagarna skulle bland annat cykla, orientera, paddla men också genomföra en kortare simtur samt genomföra moment i en hinderbana.

- Att det skulle räcka till en andraplats i det här tuffa startfältet känns lite som en skräll men vi är otroligt glada och nöjda med dagen, säger Daniel och Rikard Tynell.

Team Tynell ledde lite oväntat före bland annat meriterade Scott Cole och André Jonsson efter tre delmoment. Vid den sista växlingen från paddling till löpning gick team Cole/Scott förbi och lyckades hålla första platsen till mål. Vinnare blev Scott Cole och André Jonsson före Daniel och Rikard Tynell samt Martin Flinta och Jacky Boisset på tredjeplats.

Resultatlista Flinta & Vestling Invitational 2013

1) 4 h 21 min 03 sek Scott Cole & André Jonsson, Cole/Jonsson

2) 4 h 24 min 11 sek Daniel Tynell & Rikard Tynell, Team Tynell

3) 4 h 28 min 16 sek Martin Flinta & Jacky Boisset , Thule Adventure Team