Kola Productions

Team Wildberry ger gamla dalatraditioner en modern tvist.

Pressmeddelande  •  2012-05-14 08:00 CEST

Gamla traditioner är viktiga för ett land eller en region men avståndet mellan detta och ungdomar blir större. Team Wildberry vill visa Dalarna’s kultur på ett modernt sätt.

- Vi ville förverkliga en idé runt temat dalahäst, säger Corina Glijnis. Vi var tvungna att hitta på en folkdräkt, en modell, och såklart den moderna tvisten. Vi arbetar tillsammans med hår och make up-artisten Anna Wilander (Hårteamet Orsa) och vår favorit modell Johanna Hanses och båda var mycket villiga att delta omedelbart. Efter ett kort besök till dalahästfabriken Nils Olsson Hemslöjd i Nusnäs gav de oss tillåtelse att använda deras målningsrum för vår fotografering. De erbjöd sig också vänligt att hjälpa oss med allt vi behövde.

Detta var Team Wildberry’s första steg till dalatraditioner på eget initiativ, men de hoppas givetvis att kunderna också ser möjligheterna.

Resultaten av den dagen talar för sig själv. Definitivt Dalarna och definitivt en modern twist.

Team Wildberry, Marco och Corina Glijnis och Björn Johansson, söker ständigt nya utmaningar och står beredda att använda sin mobila studio på svårtillgängliga platser och i extrema situationer. Deras styrka är speciell ljussättning, vilket gör varje bild spektakulär.

Team Wildberry arbetar också med cinemagraphy, en kombination av stillbild och video. En liten rörelse i en del av stillbilden skapar en spännande effekt. Något extra för hemsidor eller reklam. Se vårt senaste verk på http://www.kolaproductions.se/vart-dalarna.php

För ytterligare spännande information om Team Wildberry titta in på: www.kolaproductions.se

Kola Productions, proffs inom fotografering och film – allt från reportage, porträtt och cinemagrafi till reklam och webfilmer. Du hittar oss i vår studio i Dalarna eller på en snötäckt fjälltopp med vår mobila studio.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom