NETcommunity Scandinavia AB

TEAMCENTER 8 driver produktivitet under hela produktens livscykel

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2009 16:04 CEST

PLANO, Texas, 23 juni, 2009 - Siemens PLM Software, en affärsenhet inom Siemens Industry Automation Division och en ledande global leverantör av programvara och tjänster för livscykelhantering (product lifecycle management - PLM), lanserade sin senaste utgåva av programvaran Teamcenter, världens mest utbredda PLM-system. Teamcenter 8 fokuserar på individuell, applikations- och IT-produktivitet, med en mängd olika förbättringar såväl som nytt stöd för IBM-program inklusive DB2 Information Manager, WebSphere Application Server, Tivoli Access Manager, Tivoli Storage Manager, och Rational ClearCase. Med Teamcenter som enhetlig källa för produkt- och processinformation kan individer och projektgrupper ständigt öka sin produktivitet oavsett var i världen de befinner sig.

- Vi vet att våra kunder i dagens hårda konkurrens fokuserar alltmer på ökad produktivitet, säger Steve Bashada, chef för Teamcenter Applications, Siemens PLM Software. Som ett resultat av detta fokuserar förbättringarna i Teamcenter 8 på tre områden - individuell produktivitet, applikationsproduktivitet och IT-produktivitet - som vi anser bäst kommer att hjälpa våra kunder att uppnå sina verksamhetsmål. I och med förra veckans tillkännagivande med IBM och stödet för deras teknik, tillsammans med förbättrad integrering av Teamcenter 8 med Microsoft Office, säkerställer vi att produktivitet finns tillgänglig i alla de miljöer som våra kunder väljer att implementera.

Läs mer på PLMforum - http://www.plmforum.com/index.taf?_page=object&object_auid=17004&EnsureNoCache=5905