Teamtailor

Teamtailor växer - visar fantastisk tillväxt under början av året

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 10:39 CEST

Teamtailor har sedan starten 2013 visat en stadig tillväxt, och de kan nu konstatera att starten på 2016 har varit deras bästa kvartal. Med nya anställningar, nya kunder och växande marknad, ser de ljust på framtiden.

"När vi startade Teamtailor var det inte många som riktigt insåg vikten av employer branding och att marknadsföra sig online. Nu är det dock en helt annan tid och alla företag har en stor förståelse för vad vi gör och hur vi försöker förbättra deras rekrytering", säger Erik Andersson, medgrundare Teamtailor.

Teamtailor, som erbjuder ett rekryteringsverktyg kombinerat med en employer branding-plattform, har på ett år växt från 6 till 15 anställda och växt från 2000 användare till drygt 4500, som rekryterar i systemet.

"Det är fantastiskt kul att vi får fler och fler användare. Vi har alltid fokuserat på att vår produkt ska vara rolig och smidig att använda för att rekrytera bättre. Feedbacken vi får visar att kunderna verkligen gillar att jobba i verktyget", säger Erik Andersson.

Under årets första kvartal har Teamtailor dessutom ökat sin omsättning med 687% jämfört med samma period förra året. Utöver det har de också fått 445% fler kunder under 2016 års första kvartal, jämfört med samma period förra året.

"Nu börjar företag förstå vikten av employer branding och smidig rekrytering, det är otroligt kul för oss att få vara med på den resan. Nu prioriteras kandidatens upplevelse, och man har helt andra fokusområden än tidigare i rekryteringar. Nu vill alla typer av företag använda smarta verktyg för att marknadsföra sig online och rekrytera bättre", säger Erik Andersson.

Teamtailor är en rekryteringstjänst kombinerat med en employer branding-lösning som underlättar rekryteringsprocessen och ger företag en effektiv plattform där företaget kan marknadsföra sig som en attraktiv arbetsplats för att få fler bra ansökningar.