Astma- och Allergiföreningen i Stockholm

Teater utan dofter

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 15:45 CEST

Den som tål det mesta tänker nog inte på hur begränsad man kan bli om man är allergisk eller överkänslig mot saker i vår omgivning. Nu har Astma- och Allergiföreningen i Stockholm anordnat en teaterkväll med allergianpassning.
Ni är välkomna att komma och intervjua oss eller att ta bilder av publiken och/eller föreställningen. Tänk bara på att kravet på att komma utan rök, pälsdjursepitel och/eller dofter gäller för er med. Ikväll skall vi allergiker få skratta utan att behöva åka in akut pga scenrök, dofter eller jordnötter.

Här information om föreställningen, som press kommer ni naturligtvis in utan kostnad, uppge press i dörren

Teaterföreställningen är för vuxna och heter Full Galopp
Allergianpassad teaterföreställning lördagen den 4 april. Teaterbaren öppnar klockan 16, föreställningen klockan 17. På Fria teaterns lilla scen, Bergsgatan 11 på Kungsholmen (Stockholm)
Förhandsanmälan genom att uppge namn och kontaktuppgifter snarast möjligt till astmaallergistockholm@hotmail.com eller telefon 08-6682001.
Hur: Kom doftfri 8det gäller inte bara parfym eller rakvatten utan allt doftande), rökfri och utan pälsdjurshår i kläderna. Ta inte med nötter, mandel, jordnötter (eller godis med dessa) eller levande blommor. Kom med på årets roligaste kväll och se succéföreställningen!

Vi har ändrat sortimentet i baren, tagit bort doftkrusen, bytt diskmedel i baren mot parfymfri dito, och försett den enda skådespelaren med oparfymerad shampo etc så vi hoppas alla skall kunna njuta av teaterkvällen utan att insjukna i astma-anfall pga grannens väldoft.

Läs mer på vår hemsida: http://www.simplesite.com/astmaallergistockholm/

Med vänlig hälsning Leenu Hernejärvi
Astma- och Allergiföreningen i Stockholm
Astma- och Allergiföreningen i Stockholm Olaus Magnus väg 6 121 40 JOHANNESHOV Telefon 08-668 20 01 Telefax 08-668 21 02 astmaallergistockholm@hotmail.com www.simplesite.com/astmaallergistockholm