Stay Secure

Tech Data & Stay Secure inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2014 07:00 CET

Stay Secure startade 2008 som ett alternativ till de stora utländska leverantörerna. Med en tydlig strategi om lokal närvaro är företaget idag Sveriges största leverantör av e-postsäkerhet i molnet med över 35 % marknadsandel. Stay Secure har idag över 5000 kunder med 800 000 användare vilket gör att företaget filtrerar 14 % av alla användare som har e-post via jobbet.

Tech Data Corporation är en av världens största distributörer av IT-produkter, tjänster och lösningar från marknadens ledande leverantörer med över 120 000 återförsäljare i mer än 100 länder. Tech Data gör en omfattande satsning på molntjänster. Via en webbportal kommer återförsäljare direkt kunna köpa en rad olika molntjänster för sina kunder. Stay Secures e-postsäkerhetstjänst kommer finnas med från start.

”Som Sveriges största leverantör av e-postsäkerhet såg vi det som en självklarhet att vara en del av denna satsning. Vi är naturligtvis mycket stolta att Tech Data gett oss detta förtroende då vi globalt är små men här på vår hemmamarknad är absolut störst.”, säger Marcus Månsson på Stay Secure.

”Stay Secures lokala närvaro och unika lösningar ligger helt i linje med Tech Datas strategi. De har en imponerande portfölj av kunder allt i ifrån offentliga organisationer till små, medelstora och stora företag, däribland många globala, vilket visar att de kan möta de krav som vi och våra återförsäljare ställer på en modern molnlösning.”, säger Dan Cederhage, Business Development manager och ansvarig för Tech Datas molnsatsning.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Marcus Månsson
Channel Account Manager
marcus.mansson@staysecure.se

Stay Secure - security made easy in the cloud
Stay Secure är en av Nordens ledande leverantör av e-post- och webbsäkerhetstjänster som SaaS i molnet. Stay Secure har över 4 500 kunder med 600 000 användare inom den privata och den offentliga sektorn. 2009, 2010, 2011 och 2012 växte Stay Secure mest av alla aktörer på den svenska marknaden. Bland Stays Secure kunder finns Stockholms läns landsting, Luftfartsverket, Högskoleverket, Datainspektionen, Viking Line, Metro, Dalkia, UNICEF och kommuner över hela landet. Läs mer om oss på www.staysecure.se