Technix AB

Techni Store öppnar en ny butik i centrala Stockholm.

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2007 21:54 CEST

Under det nya namnet Technix (www.technix.se) kommer e-handelsbutiken öppna en ny butik bredvid Åhlens City i Stockholm. Butiken är belägen på Mäster Samuelsg. 65.
Utöver det normala sortimentet av hemelektronik kommer det bl.a. även att finnas en av Sveriges bästa espressomaskins utställning med ett 20-tal demo-ex som kunderna kan testa skarpt. Med en total yta på 353m² och sitt geografiska läge ser Technix mycket positivt på framtiden. Butiken öppnar Lördag den 25:e Augusti med stor invingningshelg.

Under en lång tid har det varit vår intention att flytta in till centrala Stockholm, men det är först nu som vi har funnit en perfekt lokal. Med tanke på vår omsättningshastighet var det speciellt viktigt med egen lastkaj. Andra viktiga faktorer har varit parkeringsmöjligheter för våra kunder och en centralt belägen lokal.

- Vi märker att fler efterfrågar kombinationen kunskap och rätt pris. Nu när vi ligger geografiskt rätt så finns det ingen anledning till att folk ska handla någon annanstans.Till skillnad från våra konkurrenter har vi Svenska leverantörer och erbjuder 2 års garanti, kunskap och rätt pris. Vår styrka är att vi säljer produkter och inte "kartonger"
Våra nätpriser är riktigt låga och ofta hamnar vi först på prisjämförelsesidor på internet.
Vi kommer att ha samma låga pris i butik som på nätet.

Tidigare har vi arbetat under namnet Techni Store och e-handelssidan www.technistore.se
I och med öppningen av butiken lanseraras ett nytt namn, varumärke och en ny hemsida.

Om Technix:
Technix affärside är att leverera hemelektronik från välkända varumärken till konkurrenskraftiga priser. Technix beräknas omsätta 100 miljoner kronor under år 2007.

För mer information kontakta:
Jeanette Woxmark, 0736314244
jeanette@technistore.se