Know IT AB (publ.)

Tecknar ramavtal med 17 kommuner - för tjänster kring införande av fakturahanteringslösningar

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 16:26 CEST

Know IT har tecknat ramavtal med 17 kommuner om IT-konsulttjänster för rådgivning, projektledning och integration för införande av elektronisk fakturahantering. Merparten av det elektroniska flödet går via portalen ”Handelsplats Wermland”. Avtalet löper till och med den 31 december 2007 med möjlighet till förlängning i ett plus ett år.

Handelsplats Wermland är en befintlig unik regional satsning för att stimulera e-handel och i synnerhet e-fakturor. Portalen kommer i sommar få ta emot en utmärkelse på europanivå.

17 kommuner har valt att använda portalen för elektroniska leverantörsfakturor och totalt har de 17 kommunerna ca. 25 000 leverantörer, som via de olika lösningar som finns att tillgå i Portalen Handelsplats Wermland, kan skicka sina fakturor i standardiserade elektroniska format. Även scanning av fakturor kommer att vara en del i arbetet, då kommunerna nu övergår till en elektronisk hantering av sina leverantörsfakturor.

Know IT har tecknat avtal om att leverera rådgivning, integration och andra kringtjänster till kommunerna i samband med att de ska implementera elektronisk fakturahantering.

– Att vi har valts till leverantör i detta uppmärksammande projekt ser vi som ett kvitto på vår kompetens inom elektronisk fakturahantering och workflow, säger Thomas Wenngren som är VD för Know IT Karlstad.

Kommunerna som tecknat avtalet är Sunne, Arvika, Eda, Filipstad, Forshaga, Grums, Hagfors, Hammarö, Kil, Kristinehamn, Malung, Munkfors, Storfors, Säffle, Torsby, Vansbro och Årjäng.

Know IT har lång erfarenhet av lösningar för fakturahantering, workflow och avancerade integrationslösningar.

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 600 medarbetare representerade på 16 orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Thomas Wenngren, vd Know IT Karlstad AB, 054-69 07 50 eller 0705-31 66 31