Hans Richter Läromedel

Teentalk France – Nytt digitalt läromedel i franska för gymnasienivå

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 12:07 CET

Teentalk France introducerar eleven för 20 franska studerande, som intervjuas på franska om ämnen som skoldag, fritidsintressen, framtidsplaner och mångkulturalism. Att följa dessa intervjuer är enkelt och roligt eftersom den studerande hela tiden får ta del av äkta, vardagligt språk som används av ungdomar i Frankrike. De interaktiva övningarna utnyttjar alla multimediateknikens möjligheter för att underlätta språkinlärningen. Vid sidan av de interaktiva övningarna med uttömmande feedback finns även ett stort antal kollaborativa projektövningar som relaterar till intervjumaterialet. För läraren finns stora mängder bakgrundsmaterial och det finns även en lärarhandledning till programmet som kan laddas ner fritt från vår produktinfosida där även en demo finns tillgänglig.

Teentalkseriens tre delar är ett underhållande, men ändå effektivt sätt att lära sig ett språk. Den är baserad på autentiskt, vardagligt språk som talas av brittiska, kanadensiska och franska tonåringar. Fördelarna med interaktivt lärande förenklar och förbättrar övningarna i talspråk. Den studerande kan lyssna på frågor och svar så många gånger som önskas, och en studioinspelad version och en textversion finns också tillgänglig. Språkfärdigheten utvecklas bit för bit genom att lyssna, läsa och observera. De integrerade övningarna utnyttjar multimedia fullt ut.

Teentalks språkprogram blev kvalitetsmärkt av det franska undervisningsministeriet 2004. Med den särskilda kvalitetsetikett den s.k. RIP etiketten som finns på digitala läromedel som bedöms ha betydande pedagogiskt värde, och har testats och godkänts av ministeriets beredningsgrupp.

Teentalkserien finns tillgänglig online, CD-ROM, LMS, LAN och är även anpassad för interaktiv whiteboard.

Gå till produktinformationssidan

HRLs verksamhet startade 1982 och har sitt kontor i Strängnäs. Förlaget sysslar med försäljning av eLearningprogram från några av världens främsta producenter. HRL har därtill en betydande egen utveckling av eLearningprogram enligt Richbook-konceptet. Vi erbjuder företag, utbildningsföretag, skolor och universitet ett omfattande sortiment med läromedel, tjänster och kunskaper för modernt lärande.