Intentia International AB

Teepak väljer Intentia som partner

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2003 14:25 CET

-amerikansk förpackningsproducent vill använda Movex applikationer såväl globalt som regionalt för att förbättra företagets affärsprocesser och informationsflöde.

Stockholm, Sverige och Schaumburg, IL, USA - Intentia International AB (publ) (XSSE; INT B) och Intentia i Amerika offentliggjorde i dag att Teepak, LLC - en ledande producent av cellulosa- och fiberförpackningar för livsmedelsindustrin - har ingått ett avtal med Intentia om att utforma och implementera ett nytt globalt affärssystem. Syftet med att köpa och implementera Movex är enligt Teepaks vd, Martha Leonard, att standardisera och förbättra företagets affärsprocesser i alla regionala verksamheter och att konsolidera informationen inom företaget för att få större överblick och kunna göra en löpande analys av all information globalt.

"Vi bestämde oss för att implementera ett globalt affärssystem, eftersom det blev alltmer uppenbart för oss att våra gamla system inte kunde leverera den effektivitet, produktivitet och transparens som vi behöver för att fortsätta att framgångsrikt betjäna våra kunder på global basis. Intentias affärssystem Movex är idealiskt för ett företag som Teepak som är verksamma inom processindustrin och vi är säkra på att systemet kommer att påtagligt förbättra och effektivisera våra affärsprocesser globalt och samtidigt sänka våra kostnader", säger Martha Leonard, som också är ansvarig för projektet.

Teepak kommer bland annat att implementera företagsomfattande processer för finans, kundorder, resursplanering, produktionshantering, avancerad produktionsplanering, lager- och distributionshantering, samt en företagsportal. Implementationen görs på en IBM iSeries-plattform och systemet kommer i slutändan att ha fler än 300 användare i olika länder.

"Vi är glada att ta emot Teepak bland Intentias växande bas av medelstora tillverkare inom livsmedelsindustrin - en av de största branscherna i hela världen. I den här nya kundrelationen vill vi uppfylla Intentias löften till alla sina kunder - nämligen att ta det fulla ansvaret, begränsa riskerna och hålla ett tydligt och engagerat fokus på att använda vår teknik för kundernas bästa", säger Linus Parker, vd för Intentia i Amerika.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Thomas Ahlerup
Intentia International AB
Informationschef
Mobil: +46 733 27 5766
e-post: thomas.ahlerup@intentia.se

Christine Roe
Intentia i Amerika
Telefon: +1.847.762.0900
e-post: christine.roe@intentia.com

M.J. McDonald
Outlook Marketing Services
Telefon: +1.317.849.2144
e-post: mjm@outlookmarketingsrv.com

Sallie Gotoff
Outlook Marketing Services
Telefon: +1.630.482.2692
e-post: sallie@outlookmarketingsrv.com

Om Teepak, LLC
Teepak är en världsledande förpackningsproducent för livsmedelsindustrin. Företagets verksamhet i Nordamerika har sitt huvudkontor i Danville, Illinois, och stora anläggningar i Summerville, South Carolina och Kansas City, Missouri, samt i Zacpu, Mexico. Teepaks verksamhet i Europa har sitt huvudkontor i Lommel, Belgien och stora anläggningar i Tjeckien och Nederländerna. I sjuttio år har Teepak gett sina kunder nyskapande och kostnadseffektiva produkter och tjänster utformade för att möta kundernas behov i en ständigt föränderlig miljö. För ytterligare information besök www.teepak.com

Om Intentia
Intentia är en av världens ledande leverantörer av systemlösningar för den samverkande ekonomin. Vårt mål är att bli den största leverantören genom att ge våra kunder morgondagens lösningar redan i dag. Intentia erbjuder sina kunder en en-leverantörslösning för alla behov inom den samverkande ekonomin för flera industrisektorer. Vi utvecklar, implementerar och underhåller våra egna lösningar för att kunna skapa högsta möjliga kundtillfredsställelse. Intentia Solution består av applikationer som omfattar Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Management (ENM), Supply Chain Management (SCM), Business Performance Measurement (BPM), e-business och Value Chain Collaboration (VCC). Intentia har mer än 3 300 anställda och levererar tjänster till över 3 500 kunder inom tillverknings-, underhålls- och distributionsindustrin genom ett globalt nätverk som omfattar drygt 40 länder. Intentia är noterat på Stockholmsbörsen (XSSE) under beteckningen INT B.

Besök Intentias webbplats på www.intentia.com