base media ab

Tegsnässkidan satsar på E-handel och SEO med base media

Pressmeddelande  •  2011-09-02 11:02 CEST

Tegsnässkidan satsar på E-handel och SEO med base media

Tegnässkidan är mycket mer än en skidfabrik även om deras hantverksmässigt tillverkade skidor har en stadig plats på marknaden. Men förutom skidor producerar de en stadig ström av träprodukter. Det handlar om torkströn, truckströn, bindströn, kapade ämnen och mycket annat. En fjärdedel av deras trävaror går dessutom på export ut i världen.

Nu satsar man på en uppfräschning av webbsidan och låter också de populära skidprodukterna säljas direkt via E-handel.

-   För oss handlar det om att minska administration och telefonsamtal, säger Benny Nilsson, Inköpschef Tegsnässkidan. Genom att styra köpen via webbplatsen så sparar vi mycket tid och håller lättare koll på lagerstatus.

Tegsnässkidan.se lanserades v. 34 och nu fortsätter base media att färdigställa den engelska och finska delen av webblösningen.

-   Parallellt kommer vi v. 36 inleda arbetet med sökmotoroptimering, säger Rebecca Hansson, Verksamhetsansvarig SEO base media. Webbplatsen kommers optimeras för sökmotorerna för att ge höga placeringar samt kvalitativa och representativa träffresultat i sökmotorernas resultatlistor. Upplägget skräddarsys och anpassas till Tegsnässkidans nuläge, behov och förutsättningar. När det gäller sökmotoroptimering av Tegsnässkidan kommer vi även att integrera universal search såsom exempelvis att optimera pressreleaser.

I samarbete med Tegsnässkidan har base media levererat den kompletta webblösning i form av teknik, design och funktionalitet.

Till Tegsnässkidans nya webplats >>

För mer information kring webblösningar, CMS och design kontakta:

Ann Klefbohm
ann@basemedia.se
www.basemedia.se

För mer information kring SEO (sökmotoroptimering) och SEM (sökmarknadsföring) kontakta:

Rebecca Hansson
rebecca@basemedia.se

www.basemedia.se

Om base media

base media är en renodlad webb- och ITbyrå där vi utvecklar system- och webbaserade lösningar till företag, organisationer och föreningar. Vi erbjuder en kraftfull kombination av systemutveckling, CMS, webbdesign, sökmarknadsföring, sökmotoroptimering, sponsrade länkar samt sociala medier. Våra uppdrag utförs i projektform och som konsulter inom ovanstående områden lägger vi stort fokus på kunskapsöverföring för att på bästa sätt kunna arbeta långsiktigt med våra kunder.

Bolaget grundades 1999, har huvudkontor i Umeå med inriktning mot webbaserade lösningar för företag och organisationer samt dotterbolag i Vilhelmina med full service för tjänster inom sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering , sponsrade länkar samt sociala medier.

Mer information på www.basemedia.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom