VionLabs AB

Teknikbolaget VionLabs arrangerar för första gången ett ”FILM HACKATHON” i Stockholm Augusti 2013

Pressmeddelande   •   Jun 28, 2013 13:16 CEST

The “Film Hackathon” är en dag dedikerad till alla kodare, utvecklare, designers, bildkonstnärer och innovatörer som bor i Stockholm. “Film Hackathon” är ett dygnslångt event där hackers, filmproducenter och bildkonstnärer samlas för att skapa nya och innovativa idéer kring hur teknologi kan användas för att förbättra filmindustrin.

Målet med detta “Hackathon” är att bygga innovationer vilka sammanflätar teknologi, multimedia och data för att berika den allmänna filmupplevelsen. Hackare måste förbättra sättet vi hittar, ser på och interagerar med film.

Sverige är en av de mest nyskapande inom teknik för film och TV i Europa. Avsikten med detta “Hackathon” är att skapa motivation till att förstärka Sveriges position inom detta område.

Vilka är VionLabs?

VionLabs har nått stora framgångar genom att ha utvecklat en mobil-app för film och TV-serier. De har en passion för TV-serier, film och spel. Deras vision är att hjälpa nöjesbranschen och Telecom-industrin att anpassa sig till vad de digitala användarna behöver och vill ha.

VionLabs vann ”filmtjänstkampen” i Mobile Magazine 2011 och har sedan dess utvecklat tjänsten och är nu ledande i Norden.

För anmälan eller mer information skicka ett mail till hello@vionlabs.com

We are a bunch of techies* with a passion for TV-series, movies and games. We spend our days (and nights) helping show biz and the telecom industry adapt to the digital consumers' needs and wants.

It all started with an insight about us, and about our friends:
How come it’s easier to watch movies illegally, online?

And since we believe people want to be nice we started to develop new tech platforms where ease-of-use, inspiration, and entertainment experience is key.

Our solutions and business cases clearly states that when you provide consumers with great user experience – just like at the movies, but now in your smartphone – they prefer paying for content.

Our clients include major carriers all over Scandinavia, Europe and the Middle East.

*a technical expert, or enthusiast, especially in the field of electronics.

VionLabs is a Swedish Tech Start-up with offices in Stockholm and Barcelona. Since 2009 they have developed digital eco-systems for carriers, cable networks and internet providers – with focus on user experience.