Teknikmagasinet

Teknikbutik börjar sälja lågpristobak

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2011 11:05 CEST

Prylkedjan Teknikmagasinet tänker ta upp kampen med livsmedelshandeln och tobaksaffärerna om de svenska snusarnas pengar.

– Drygt en miljon svenskar snusar så här ser vi en chans att tjäna stora pengar. Dessutom snusar många anställda och framförallt jag själv, så nu kan vi köpa snus till personalpris. Vi funderar istället på att plocka bort friskvårdsbidraget, säger Jannis Östlund, vd på Teknikmagasinet

Teknikmagasinet säljer normalt hemelektronik, hushållsprodukter, leksaker och gadgets i 74 butiker i Sverige. De är även kända för udda produkter och har tidigare sålt snus utan tobak, men gör nu alltså en ordentlig satsning på att bli en snusåterförsäljare att räkna med.

– Det är väl lite djärvt, men vi tycker att de små nischade tobaksbutikerna har en särställning på marknaden och tänker nu ge dem en ordentlig match om snuskunderna. Säljer vi inget får vi väl snusa upp lagret själva, säger Jannis Östlund, vd på Teknikmagasinet.

Sortimentet kommer bestå av 10-talet sorter med klassiska snus som Göteborgs Rapé och General och kommer säljas både som lösa dosor och stockvis. En gör-det-själv-hink där man själv kan ”tillverka” 42 dosor snus kommer även finnas i sortimentet. Snuset förväntas börja anlända till butikerna inom ett par veckor.

– Vi har en ambition att vara billigast i Sverige på stocksnus och vara det första företag folk tänker på när de ska köpa sig en stock, avslutar Jannis Östlund.

Kontaktinfo
Jannis Östlund, vd jannis.ostlund@teknikmagasinet.se tel 08 522 335 32
Lukas Löfgren, PR-ansvarig lukas.lofgren@teknikmagasinet.se tel 08 522 335 70

Pressmaterial
Högupplösta pressbilder finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/teknikmagasinet
För övrigt pressmaterial vänligen kontakta Lukas Löfgren

Teknikmagasinet är en återförsäljarkedja med ett brett sortiment inom bl.a. hemelektronik, gadgets, hushåll och personvård. 2010 omsatte Teknikmagasinet ca 800 mkr brutto. Teknikmagasinet utger årligen en 292-sidig produktkatalog som trycks i ca 2 miljoner ex.