Västerås Science Park AB

Teknikbyföretag tar sig in på den Amerikanska marknaden

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2009 10:42 CEST

Som vinnare av tävlingen Red Herring 100 Europe den 2 april 2009 har Teknikbyföretaget Penny, som ett av tre företag, blivit speciellt inbjuden att delta vid den amerikanska motsvarigheten, Red Herring 100 North America, den 11-13 maj 2009 i San Diego.

Det innebär en otrolig möjlighet för Penny att komma in på den amerikanska marknaden. Den 2 april 2009 blev Penny utvald som en av vinnarna i Red Herring 100 Europe vid finalen i Berlin. Det betyder att Penny är ett av de 100 mest lovande teknikföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

Av alla dessa hundratals deltagande företag anses Penny vara en av de tre mest intressanta för USA som har störst sannolikhet att lyckas med etablering på USA marknaden enligt Red Herrings VD, Alex Vieux. Pennys VD, Erik Lundström kommer bland annat att medverka som talare under tävlingen i San Diego, USA. Detta sker den 11-13 maj 2009. Då kommer de 100 mest lovande teknikföretagen i Nordamerika att utses.

Denna unika inbjudan innebär att Red Herring aktivt kommer arbeta med att marknadsföra Penny under evenemanget för att ge till gång till den amerikanska marknaden.

Penny kommer bland annat få tillfällen till:

• Företags- och produktpresentation på konferensen
  • Medverkan på paneler vid Round Table diskussioner
  • Personlig introduktion till nätverk med mer än 75 riskkapitalbolag, som letar efter investeringsobjekt
  • Partnerskap med ledande personer i publika teknikföretag
  • Möten med vinnarna i Red Herring 100 North America
  • Direkt tillgång till Red Herrings journalister och medier
  • Lära mer om senaste industritrender, affärsmodeller och aktörer
Under vistelsen i San Diego är Penny även inbjuden av Acceleratus Inc för möten med presumtiva kunder och möjliga affärspartners.

För mer info se Pennys hemsida: www.penny.se