Västerås Science Park AB

Teknikbyns nyföretagarprogram Kick Start Västmanland drar nu igång i hela länet!

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 11:05 CEST

Just nu söker Teknikbyn Science Park Västerås efter människor som vill satsa på en framtid som företagare och utveckla en affärsidé som de har. Det är elfte året i rad som programmet arrangeras och i år är det öppet för hela Västmanland att delta. Nu kommer ett antal informationsträffar på respektive orter att ske för att sprida budskapet om Kick Start och locka potentiella deltagare att skicka in sin ansökan till programmet. Så här ser schemat ut:

Kick Start är ett kostnadsfritt program där många av länets mest intressanta företag en gång inlett sin bana. Nyföretagarprogrammet som körs kvällstid, ger stöd och utveckling till idéer, affärsidéer och innovationer att snabbare utvecklas till företag. Med kurser i företagande och rådgivning, praktisk säljträning tillsammans med affärscoacher och mentorer så testas och stärks idéerna för att kunna finna bärkraft.

- Det här är ett utmärkt tillfälle att ta tillvara människors initiativkraft, säger Johan Grufman, ansvarig för programmet. Vi vill aktivt hjälpa företag att komma igång men vet att det tar lång tid att starta upp ett företag, därför tar Teknikbyn ett helhetsgrepp med Kick Start-programmet! Vi erbjuder groddlokaler, mentorer, handledarprogram följt av Teknikbyns hela utbud med inkubator, affärscoaching, stöd för tillväxt, försäljning och internationalisering. Vi stödjer de nya företagen hela vägen så att de kan överleva och växa till, berättar Johan som själv är en entreprenör med stor erfarenhet av att driva flera företag.

Fram till den 17 maj kan alla som har en affärsidé söka till Kick Start genom att fylla i ett formulär på Teknikbyns hemsida. De som sedan blir utvalda att delta i programmet som kör igång i augusti, kan se fram emot en spännande resa full av rådgivning och inspiration. Någon av deltagarna kommer också att kunna bli "Årets Kick Start-företag" och vinna en prissumma på 20.000 kr!

Läs mer om Kick Start och Teknikbyn på:
www.teknikbyn.se