Teknikcentrum Kronoberg

Teknikcentrum Kronoberg utökar

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 13:15 CEST

Teknikcentrum Kronoberg som har verksamhet inom utbildning och konsultverksamhet för tillverkningsindustrin, förstärker nu organisationen med ytterligare två medarbetare.

Tom Kühne kommer att arbeta med produktiviteteshöjande verksamhet i regionens företag. Tom har erfarenhet från produktion i ledande befattningar inom aluminium, stål, glas, plast, elektronik och trävarubranchen och kommer närmast från en position som fabrikschef på R-man. Förbättringsarbete , främst inom Kaizen och 6-Sigma, är Toms specialitet.

Olle Fält  kommer till Teknikcentrum från en anställning som affärsutvecklare på Smaland Airport i Växjö. Olle har tidigare erfarenheter från olika industriföretag inom marknadsföringsområdet och kommer att arbeta som affärsutvecklare och informationsansvarig.

- Industriföretagen i regionen står inför stora utmaningar den närmaste tiden. Den stora kull av personer som är födda på 40-talet är nu på väg in i pension och ska ersättas av nya generationer som är betydligt färre till antalet. Det innebär att tillverkningsindustrin måste bli mer effektiv, samtidigt som kärnkompetens måste erättas, om konkurrenskraften inte ska urholkas. Därför är vi glada att vi nu kan förstärka vår tidigare höga kompetens som vi använder för att hjälpa regionens företag säger Hans Persbeck som är VD för Teknikcentrum.

Teknikcentrum Kronoberg AB ägs av ett trettiotal företag från Småland och har nu totalt 7 medarbetare som utbildar och i övrigt bistår tillverkningsindustrin i form av konsulttjänster inom produktionseffektivisering.

----------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information kontakta Olle Fält, Informationsansvarig , på telefon 070-558 26 50