SVERIGE AB

Teknikföretagen väljer Sverige AB

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 11:11 CET

Sverige AB har inlett ett samarbete med Teknikföretagen. Uppdraget består i att få fler elever på högstadiet att söka det industritekniska programmet på gymnasiet.

- Det är ett roligt och viktigt uppdrag. Industrin är motorn i den svenska ekonomin och behöver kompetent arbetskraft. Samtidigt är det många unga som riskerar att springa rakt in i arbetslösheten efter studenten så det ska bli kul att hjälpa båda grupperna att hitta varandra säger Pernilla af Klintberg, projektledare på Sverige AB

- Vi behöver en partner som kan göra saker som går lite vid sidan av traditionell kommunikation. Vi behöver något som når ut till unga idag som inte kollar på traditionell TV och inte läser tidningen, och vi ska få dem att fundera på vad som händer när de tar studenten om en evighet. För det behövs en kommunikation som är annorlunda och det är jag säker på att Sverige AB kan leverera, säger Tobias Eriksson Verksamhetsansvarig Kompetensförsörjning, Utbildning, Ungdomskommunikation

Samarbetet inleds med ett strategiarbete och därefter en första kampanj under våren 2014.  Teknikföretagen är en arbetsgivarorganisation som bistår cirka 3500 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor.

För fler frågor kontakta Pernilla af Klintberg, projektledare på Sverige AB.
T: 0707 89 96 80
E: pernilla@sverigeab.se

Sverige AB är en reklambyrå Stockholm. Vi är bra på idéer och på att få saker och ting att hända. Kolla våra aktuella projekt på sverigeab.se