Teknikmagasinet

Teknikmagasinet släpper prylbögsbibel under Stockholm Pride

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2009 10:42 CEST

Inför årets Pride-festival har Teknikmagasinet tryckt upp en regnbågsfärgad specialupplaga av företagets produktkatalog Prylbibeln. Specialupplagan, med undertiteln The Prylbög Edition, kommer att finnas tillgänglig i Stockholm City under Pride-veckan. "Ett nödvändigt tilltag i en på många håll blek och konservativ detaljhandel", säger Pelle Ekman, VD på Teknikmagasinet.

Prylbögsbibeln är Teknikmagasinets första specialutgåva av katalogen och utgivningen sker i samarbete med Apple vars MP3-spelare iPod nano pryder baksidan - givetvis i regnbågens alla färger!

- Ska man vara ärlig så är många aktörer inom detaljhandeln lite färglösa och heteronormativa. Kedjorna smäller upp sina standardiserade köplador mitt ute på gudsförgätna leråkrar och ska man lyckas ta sig dit och hem är det nästan ett krav att man rattar barnfamiljskombi. Med prylbögsbibeln och många citylägen sätter Teknikmagasinet lite färg på branschen och tar ställning, säger Pelle Ekman.

Prylbibeln - The Prylbög Edition finns tillgänglig under vecka 31 i butikerna i Stockholm City. Den kommer även spridas av utdelare på Sergels Torg under samma vecka. Utdelning sker också i samband med Pride-paraden som genomförs i Östersund under Storsjöyran.

- Våra kunder är en spridd skara av härliga individer från medelålders förortssvenssons som jag själv, till teknikfrälsta ungdomar, pensionärer, knegare och socitetsfolk. Givetvis finns där både homo- och heterosexuella. Hos Teknikmagasinet förenas de alla i kärleken till prylar, avslutar Pelle.

Kontaktinfo
Pelle Ekman, VD, pelle.ekman@teknikmagasinet.se, tel 070 710 77 71

Gustav Idhammar, pressansvarig, gustav.idhammar@teknikmagasinet.se, tel 08 522 335 70

Pressmaterial

Högupplöst logo och foto av Pelle Ekman finns på www.teknikmagasinet.se/press

Högupplösta produktbilder på många lagerförda artiklar finns på www.teknikmagasinet.se

För övrigt pressmaterial vänligen kontakta Gustav Idhammar.

Teknikmagasinet är en återförsäljarkedja med ett brett sortiment inom bl.a. hemelektronik, gadgets, hushåll och personvård. 2008 omsatte Teknikmagasinet ca 680 mkr brutto och i dagsläget finns 71 svenska, 20 norska och en finsk butik, där samtliga är helägda och drivs i egen regi. Expansionstakten är hög och innefattar hela Norden. Teknikmagasinet utger årligen en 292-sidig produktkatalog som trycks i 2,5 miljoner ex.