Teknikmagasinet

Teknikmagasinet uppgraderar alla gamla kataloger kostnadsfritt

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2015 10:12 CEST

Lagom till sommaren släpper Teknikmagasinet sin senaste katalog. Prylkedjan uppmanar sina kunder att ta med sin gamla katalog till närmaste butik för en kostnadsfri uppgradering till den senaste versionen med över 900 nyheter.

– Många av våra kunder är prylentusiaster som ständigt jagar de senaste uppdateringarna till sina favoritprylar och vi vill nu erbjuda dem möjligheten att göra samma sak med deras favoritkatalog, förklarar Jannis Östlund, vd på Teknikmagasinet. Uppgraderingen är självklart kostnadsfri och bytet sker utan några frågor eller finstilta avtal.

Katalogen trycks årligen i över 2 miljoner exemplar och är Sveriges mest lästa prylkatalog. Enligt Teknikmagasinet själva är det även världens bästa produktkatalog i alla kategorier och man lobbar aktivt för att den ska bli en del av kursplanen på alla svenska lärosäten.

– Förutom tillbehör till de senaste mobiltelefonerna och plattorna finns det lite mer udda grejer bland nyheterna. Mina personliga favoriter är nog elhjulingarna och retrospelkonsolen. Både vår marknadschef och vår webbchef jublade högt över att vi breddat vårt sortiment av Star Wars-prylar, avslutar Jannis Östlund.

I katalogen återfinns förutom över 5000 prylar även den välkända blufftävlingen som går ut på att hitta en produkt i katalogen som är för bra för att vara sann. Om man hittar produkten och även kommer med det bästa förslaget på en ny bluffprodukt vinner man ett presentkort på 25 000 kr.

Den senaste bluffprodukten var en sorteringsmaskin för godis som snabbt och enkelt rensade bort alla godis du inte tycker om eller tål. CandyZort återfanns på sidan 414. David Lewin från Alingsås lyckades lista ut detta och kom även med det bästa förslaget på en ny bluffprodukt som alltså finns någonstans i den nya katalogen.

Teknikmagasinet är en återförsäljarkedja med ett brett sortiment inom bl.a. hemelektronik, gadgets, hushåll och personvård. 2013/2014 omsatte Teknikmagasinet ca 1 miljarder inkl. moms. Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en över 400 sidor lång produktkatalog som trycks i över 2 miljoner ex.