Teknikutbildarna i Norden AB

Teknikutbildarna i Norden AB och Frontit AB i samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2013 09:18 CET

Teknikutbildarna har tecknat samarbetsavtal med Frontit avseende utbildning inom området projektledning.

Bolagen har under flera år framgångsrikt samarbetat kring projektledning hos Sandvikkoncernen. Med denna överenskommelse förstärker vi detta samarbete ytterligare och kommer att erbjuda kvalificerade utbildningar inom projektstyrningsområdet.

-  Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder ett ännu mer komplett utbud av kurser. Detta avtal med ett marknadsledande bolag inom projektstyrning är en efterlängtad komplettering i denna nisch vilket känns mycket värdefullt, säger Teknikutbildarnas VD Lennart Bölin.

-  I och med att vi tecknat avtalet har vi möjlighet att agera på nya arenor och kundsegment. Teknikutbildarna har en väl fungerande utbildningsverksamhet och kursadministration, vårt samarbete har historiskt varit framgångsrikt. Genom ett ännu tätare samarbete kan Teknikutbildarna och kunderna dra fördel av Frontits djupa kompetens inom projektledning och utbildning säger Fredrik Cillerwall, Affärsområdesansvarig kompetensutveckling på Frontit.

Frontit har sedan 1969 har arbetat med utbildning, tidigare under namnet Projektstyrning. De har utbildat över 35 000 människor inom projektstyrning och projektledarskap. Frontit har verksamheter i Sundsvall, Stockholm och Västerås men har kunder i hela Sverige.

Teknikutbildarna är ett av Sveriges största utbildningsföretag inom teknik med utbildningar inom bland annat arbetsmiljö, el/automation, energi, IT, ledarskap, logistik, språk och underhåll.