Teknikutbildarna i Norden AB

Teknikutbildarna utsedda till Gasellföretag även 2012

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 11:27 CEST

Teknikutbildarna har för andra året i rad blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri. Utnämningen ges till företag som uppfyller ett antal tillväxtfokuserade kriterier med syftet att uppmärksamma företag som skapar nya jobb och lönsam tillväxt. Utnämningen syftar även till att lyfta fram inspirerande entreprenörer inom svenskt näringsliv.

- Det känns särskilt bra eftersom kriterierna är hårda fakta som visar vad vi åstadkommit. Att det uppmärksammas i massmedia och får ett namn gör att även vi själva känner storheten i att ha nått detta, säger Teknikutbildarnas VD Lennart Bölin.

- Nu fick vi bekräftelse på att vi även för kommande år är kvalificerade att få kalla oss Gaseller. Givetvis satsar vi nu på att uppfylla kriterierna även ett tredje år. Men först ska vi glädjas och fira årets utnämning.

Utbildningsföretagets kunder har köpt utbildning för mer än dubbelt så mycket 2011 som 2008. Under 2012 har Teknikutbildarna dessutom köpt Sandvikenbaserade Learning Center, med lång erfarenhet som företags samarbetspartner inom utbildning. Förvärvet av Learning Center lär innebära ytterligare tillväxt under kommande år.

Bernt Bergvall, vVD och marknadschef
bernt.bergvall@teknikutbildarna.se

Basen för Teknikutbildarna finns i det breda området teknik. Vi är ett av Sveriges största utbildningsföretag med inriktning mot teknik.

Och vi är störst i Norden inom elområdet. Inom underhåll har vi lång erfarenhet och trygga relationer med många stora industrier och energibolag.

I takt med att vi växer så får vi ökat förtroende att paketera även andra utbildningar i våra smarta och smidiga system.  Området Mätteknik & Ritningsläsning växer i en rasande takt och Energi & Ånga är en självklarhet i vår kurskatalog.