Tele2 AB

TELE2 FÖRBEREDER FUSION MELLAN VERSATEL OCH TELE2

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 08:59 CEST

Stockholm – Med hänvisning till tidigare gemensamma pressmeddelanden från Tele2 Finance B.V. (”Tele2”), Versatel Telecom International N.V. (”Versatel”) och Apax Partners per den 18 juli 2005, 17 augusti 2005, 8 september 2005, 13 september 2005, 10 oktober 2005 samt den 14 oktober 2005, meddelar Tele2 att bolaget har instruerat sina finansiella och juridiska rådgivare att göra alla nödvändiga förberedelser inför en förväntad fusion (triangular legal merger) mellan Versatel och Tele2.

KONTAKTPERSONER

Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef: 08 - 562 640 00
Håkan Zadler, Finansdirektör: 08 - 562 640 00
Per Borgklint, Marknadsområdeschef, UK & Benelux: + 31 20 702 02 02
Dwayne Taylor, Investerarfrågor, London: + 44 20 7321 5038
Lena Krauss, Investerarfrågor, Stockholm: 08 - 562 000 45

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vi strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Vi har över 30 miljoner kunder i 25 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2004 omsatte bolaget 43 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.