Aspiro AB (publ)

Tele2 Sverige AB väljer Aspiros musiktjänst

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 10:25 CET

Aspiro lanserar nedladdningstjänst för musik till mobiltelefonen i samarbete med Tele2 Sverige AB. Tele2 kan nu via Aspiro erbjuda sina kunder 250 000 låtar, alltifrån listettor till gamla klassiker.

– Vi är glada över att ännu en stor operatör väljer vår musiktjänst. Vår erfarenhet av mobila lösningar i kombination med det innehåll vi erbjuder genom våra mångåriga samarbeten med de stora skivbolagen, ger Aspiro en unik position. Lanseringen med Tele2 är ett led i Aspiros strategi att expandera inom området musik till mobilen där vi ser en kraftig tillväxt, säger Johan Lenander, VD på Aspiro.

Aspiro levererar musik till Tele2:s mobilportal, mobil.tele2.se, under Aspiros varumärke Mobilehits. Utbudet i musikbutiken består till att börja med av cirka 250 000 låtar från SonyBMG, Warner Music, EMI samt ett stort antal mindre både lokala och internationella skivbolag. Tele2 bjuder sina kunder på datatrafiken för nedladdning av låtarna. Ordinarie pris för en låt är 15 kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Charlotte Svensson
IR- och informationschef
E-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

Johan Lenander
E-post: johan.lenander@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är marknadsledare i Norden inom distribution av mobila innehållstjänster. Med Aspiros tjänster kan konsumenter titta på TV i mobilen, lyssna på musik, umgås på communities, spela spel, etc. Försäljningen sker genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag samt via egna webb- och wapsidor och annonsering i främst tryckta medier under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2005 omsatte Aspiro 408 MSEK och har idag cirka 130 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige med marknadskontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Luxemburg. Aspiro är även representerade genom egen agent i USA.

För mer information om Aspiro besök gärna: www.aspiro.com