Tele2 AB

Tele2Vision utmanar marknaden med nya triple play-tjänster i Norrköping

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 11:08 CET

Kampanjpriser från 128 kr/mån för TV, bredband och telefoni

Triple play-leverantören Tele2Vision, dotterbolag till Tele2 Sverige AB, kommer under våren att digitalisera sina kabel-tv-nät i Norrköping, med start i mars. I samband med digitaliseringen får Tele2Visions befintliga kunder i Norrköping tillgång till ett större och mer flexibelt kanalutbud till marknadens bästa priser. Digitaliseringen ger dessutom kunderna möjlighet att välja nya tjänster som bredband och bredbandstelefoni - så kallade triple play-tjänster.

För att göra det så enkelt som möjligt för de anslutna hushållen kommer Tele2Vision utan kostnad att distribuera digital-tv-boxar till de befintliga kunder som ansluts till det digitala tv-nätet.

- I samband med digitaliseringen av våra nät tar vi initiativet till rejäla prissänkningar på en framväxande marknad. Med de nya priserna blir det en verklig fördel för konsumenterna att välja tv, bredband och telefoni från en och samma leverantör, säger Martin Cullberg, VD på Tele2Vision. Dessutom innebär digitaliseringen att våra kunder inte behöver oroa sig över nedsläckningen av det analoga marknätet.

Norrköping ingår i den första fasen av Tele2Visions digitaliseringsprocess. Företaget kommer successivt under 2006 att digitalisera sina nät över hela landet. Tele2Vision hette fram till 2004 Kabelvision och har idag 280 000 kabel-tv-kunder.

- I samband med digitaliseringen lanserar vi nya kampanjpriser som gör att våra kunder kan sänka sina månadskostnader rejält. Dessutom bjuder vi på startavgifterna vid val av triple-play tjänster, säger Martin Cullberg, VD på Tele2Vision.

Exempel på kampanjpriser för triple play-erbjudandena:

Small-paketet 10 tv-kanaler
Bredband med en hastighet på 128 Kbit/s
Telefoni för 9 öre/minut till fasta abonnemang och 99 öre/minut till alla mobiltelefoner Pris: 128 kronor/månad
Medium-paketet 15 kanaler
Bredband med en hastighet på 512 Kbit/s
Telefoni för 0 öre/minut till fasta abonnemang och 99 öre/minut till alla mobiltelefoner Pris: 267 kronor/månad
Large-paketet 25 kanaler
Bredband med en hastighet på 8 Mbit/s
Telefoni för 0 öre/minut till fasta abonnemang samt till 3,5 miljoner Tele2Comviq-mobiler. 99 öre till övriga mobiltelefoner Pris: 427 kronor/månad

Alla priser gäller inom Sverige och till och med den 30 april 2006.
För fullständiga villkor och priser, se: www.tele2vision.se

För mer information, vänligen kontakta:
Martin Cullberg, VD Tele2Vision, Tel 08-56 29 15 11

Tele2Vision är ett helägt dotterbolag till Tele2 Sverige AB. Tele2Vision erbjuder kabel-TV och bredband i ett stort antal av landets orter via sitt rikstäckande kabel-TV nät, och kan dessutom i nära samarbete med moderbolaget Tele2 erbjuda telefonitjänster. Med unika värderingar som grund strävar Tele2Vision alltid efter att erbjuda enkla tjänster till marknadens bästa priser. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen. Under år 2005 omsatte bolaget 50 miljarder kronor och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.