Tele 5 AB

TELE5 TECKNAR AVSIKTSFÖRKLARING OM FÖRVÄRV AV SERVAGE GMBH

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2007 11:55 CET

Tele5 har idag tecknat en avsiktsförklaring om förvärv av Servage GmbH. Servage GmbH är ett snabbväxande tysklandbaserat Webbhostingföretag med god lönsamhet. Företaget har ca 15 0000 kunder som återfinns i bl a Europa, USA, Canada, Australien och Japan.

Förvärvet förväntas, om det fullföljs, leda till en ökad vinst per aktie för Tele5. Vidare förväntas det leda till att minst ett av de tidigare aviserade förvärven av Zone Media och TBA Media ej fullföljs alternativt försenas.

"Förhandlingarna är i ett känsligt läge och vi vill ge oss maximal handlingsfrihet. Därför är det svårt att kommentera de enskilda förvärven mer än så just nu, även om jag har full förståelse för att många aktieägare väntar på mer information från oss," säger Ari Liukko, VD på Tele5.

För mer information, vänligen kontakta:
Ari Liukko, VD Tele5, 0733-151515, ari@tele5.se

Om Tele5
Tele5 erbjuder under eget varumärke en helt ny typ av prenumerationsbaserade tjänstepaket inom IT och telefoni. Tele5s tjänsteområden inkluderar webhotell, IT-hotell(ASP) och moderna Telefonilösningar. Tele5s tjänsteplattform, möjliggör skalbara kommunikationslösningar där egna investeringar i maskin- eller programvara ej är nödvändiga. Tele5:s målsättning är att erbjuda ett komplett tjänsteutbud för små och medelstora företag med en kostnadsminskning om ca 30-50 procent. Bolaget grundades 2001.