Tele 5 AB

TELE5 TECKNAR AVSIKTSFÖRKLARING OM FÖRVÄRV AV ZONE MEDIA

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2006 15:34 CET

Tele5 har idag tecknat en avsiktsförklaring om förvärv av Zone Media, Estlands ledande webhostingleverantör med ca 9500 kunder. Zone har de senaste två åren haft en tillväxt på över 40% med god lönsamhet. Förvärvet förväntas, om det fullföljs, leda till ökad vinst per aktie utan ytterligare utspädning. Redeye Advisory Services agerar som rådgivare för Tele5 i denna affär.

För mer information, vänligen kontakta:

Ari Liukko, VD Tele5, 0733-151515, ari@tele5.se

Johan Zethrin, Redeye Advisory Services, 0739-39 38 28, Johan.Zethrin@redeye.se

Om Tele5
Tele5 erbjuder under eget varumärke en helt ny typ av prenumerationsbaserade tjänstepaket inom IT och telefoni, inkluderande bl a virtuella telefonväxlar, röststyrning, IP-telefoni och prenumerationsbaserade IT-tjänster som pushmail, Exchange, webhosting och MS Office. Tele5s tjänsteplattform, möjliggör skalbara kommunikationslösningar där egna investeringar i företagsväxlar eller mjuk- och hårdvara ej är nödvändiga. Tele5:s målsättning är att erbjuda ett komplett tjänsteutbud med en kostnadsminskning om ca 30-50 procent. Bolaget grundades 2001.