Tele 5 AB

TELE5: TELE5 VÄLJER THENBERG & KINDE FONDKOMMISSION SOM FÖRVÄRVSRÅDGIVARE

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 14:28 CET

Tele5 har valt Thenberg & Kinde Fondkommission AB som finansiell samarbetspartner. Samarbetet ska omfatta kapitalanskaffning och rådgivning vid bolagsförvärv.

Tele5 är inne i ett intensivt skede med ett flertal förvärvsdiskussioner. Samtidigt som Tele5 jobbat med att identifiera förvärvskandidater har en process pågått för att utvärdera alternativa rådgivare på området. Sökandet är nu klart och Tele5 och Thenberg & Kinde har tecknat ett samarbetsavtal.

- Det som fick oss att välja Thenberg & Kinde var deras erfarenhet av att jobba med mindre men snabbväxande bolag. De har dessutom ett komplett utbud av M&A tjänster och det är vår förhoppning att detta skall vara början till ett långsiktigt samarbete, säger Ari Liukko, VD i Tele5.

- Att Thenberg & Kinde är Nominated Advisor åt London Stock Exchange Aim listan ser vi också som positivt med anledning av våra internationella ambitioner med Tele5, säger Per Bergström, styrelseordförande i Tele5.

- Vi följer våra kundföretag intimt och stödjer dem i deras utveckling. På det sättet bygger vi upp en sund dokumenterad struktur i bolag som vi känner från grunden. Det innebär också att vi samtidigt bevakar våra investerares intressen, säger Thomas Bengtsson, chef corporate finance i Thenberg & Kinde.

För mer information kontakta: Ari Liukko, VD Tele5, 0733-151515, ari@tele5.se www.tele5.se eller Thomas Bengtsson, 031-745 50 00, tb@thenberg.se

Tele5 erbjuder nya tidens integrerade kommunikationslösningar med fokus på enkelhet, prisvärdhet och integration mellan telekom och data. Utbudet inkluderar webbaserade tjänster för virtuell telefonväxel, automatisk telefonist, ip-telefoni, mobil kommunikation samt hostade IT-tjänster. Målgruppen är små och medelstora företag och organisationer. Tele5:s tjänsteerbjudande är unikt på marknaden och ger mycket lägre kostnader än en traditionell växellösning. Tele5 grundades 2001 och noterades i juni 2005 på Nordic Growth Market NGM. www.tele5.se