Teleca AB

Teleca förnyar ramavtal med ledande telekomleverantör

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2004 12:58 CEST

Teleca har förnyat sitt ramavtal för tjänster inom forskning och utveckling med Ericsson. Avtalet löper t.o.m. mars 2005 och gäller globalt för hela Teleca koncernen.

– Under det senaste årtiondet har vi hela tiden stärkt vår relation till Ericsson som är vår största kund och en viktig partner, säger Patrik Strandéus, Global Account Manager Ericsson på Teleca. Vi ser fram emot att fortsätta att stärka samarbetet.

Avtalet omfattar en rad områden som t.ex. utveckling och underhåll av 2.5- och 3G system, samt utveckling och underhåll av avancerade fastnätssystem Avtalet är globalt och omfattar pågående projekt i Europa, Asien och USA.

För ytterligare information, kontakta:
Patrik Strandéus, Global Account Manager Ericsson, Teleca AB, mobil: 070 379 10 60
Johannes Rudbeck, Investor Relations Manager, Teleca AB, mobil: 070 582 56 56

Teleca är ett internationellt IT-konsultföretag med fokus på FoU, som utvecklar och integrerar avancerade programvaru- och IT-lösningar. Med djup kunskap om den senaste tekniken och betydande industriellt kunnande hjälper Teleca teknik- och programvaruintensiva kunder världen över att stärka sina marknadspositioner och förkorta sina utvecklingstider. Företaget har mer än 2 900 anställda med verksamhet i 15 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se