Teleco Mobile AB

Teleco och Covid-19

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2020 15:35 CET

Vi följer kontinuerligt de rekommendationer som regering och myndigheter ger för att skydda samhället från vidare smittspridning av Corona-viruset. Precis som alltid så omber vi alltid våra anställda att stanna hemma vid sjukdom och vi har under rådande omständigheter bett dem vara extra uppmärksamma på de symptom som folkhälsomyndigheten har gått ut med.

Den senaste tiden har vi, naturligt, upplevt mycket fler sjukskrivningar hos kundtjänstpersonal vilket kan leda till något längre svarstid. Vår ambition är fortfarande att du som kund ska få svar på dina frågor så fort som möjligt och de senaste dagarna har vår snittväntetid i kundtjänst inte överstigit 1 minut. Vi strävar alltid efter att erbjuda Sveriges enklaste och snabbaste kundtjänst, det gäller även fortsättningsvis.

Har du som kund beställt en ny telefon och har svårt att ta dig till ett postombud på grund av självkarantän eller för att du vill undvika att bli smittad så har vi full förståelse för detta. Kontakta oss så pausar vi din order till dess att läget förbättrats.

Den här situationen påverkar oss alla på ett eller annat vis men gemensamt kan vi göra det bästa av den. Vi arbetar för att er telefoni ska finnas som ett självklart verktyg för att fortsätta ha kontakt med era nära och kära. Ta hand om er!

Teleco grundades 2010. Visionen var att skapa en tjänst som alla i Sverige redan använder, men där en del av omsättningen skulle gå till välgörenhet. Genom effektiva och kostnadsmedvetna val lyckades vi hålla våra priser nere samtidigt som vi kunde skänka en stor del av omsättningen till organisationer med ett tydligt fokus, att göra det bättre för världens fattigaste och samtidigt värna om miljön. Vi har genom åren samarbetat med olika trädplanteringsföretag, sedan 2013 har lotten fallit på Trees for the Future.

I dagsläget erbjuder Teleco mobil- och hemtelefoni via Tele2 och Skanovas kopparnät. För mindre företag har vi även enkla växeltjänster.