Teleco Mobile AB

Teleco planterar 10 000 träd i samband med Earth Day

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 13:39 CEST

För 49 år sedan firade världen sin första Earth Day. En dag tillägnad till jorden då målet är att uppmana till förändring av det mänskliga beteendet samt provocera fram politiskt engagemang för vår miljö.

Den 22a april 1970 bidrog tiotusentals skolor runt om i världen i en fridfull manifestation til förmån för nya miljöreformer. I dag erkänns och firas dagen av 192 länder och det samordnas av den ideella föreningen Earth Day Network. Enligt dem själva är det den största sekulära högtiden i världen, firad av mer än en miljard människor varje år.

Kunder hos Teleco är med och bidrar till en grönare värld. För varje kund planterar vi minst ett träd, varje år. Hittills har vi aldrig missat våra mål och de senaste åren har vi planterat mycket mer än så.

I samband med Earth Day och vårt uppmärksammande av dagen har även Trees For the Future valt att dubbla vår donation och totalt kommer 20 000 träd planteras. Tack för det! #Trees.

Läs mer om vårt samarbete med Trees For the Future på Teleco på Trees.org.

Läs mer om Teleco och följ oss på:

Teleco Mobile på Facebook

Teleco Mobile på LinkedIn

Teleco grundades 2010. Visionen var att skapa en tjänst som alla i Sverige redan använder, men där en del av omsättningen skulle gå till välgörenhet. Genom effektiva och kostnadsmedvetna val lyckades vi hålla våra priser nere samtidigt som vi kunde skänka en stor del av omsättningen till organisationer med ett tydligt fokus, att göra det bättre för världens fattigaste och samtidigt värna om miljön. Vi har genom åren samarbetat med olika trädplanteringsföretag, sedan 2013 har lotten fallit på Trees for the Future.

I dagsläget erbjuder Teleco mobil- och hemtelefoni via Tele2 och Skanovas kopparnät. För mindre företag har vi även enkla växeltjänster.